Alla inlägg den 17 juli 2008

Av Jessica - 17 juli 2008 19:25

Jag har en helt fantastisk bok full med olika kladdkakerecept *me like*. En annan som oxå gillar kladdkaka e min söte vän Camilla. Men varje gång hon ska baka så har hon tappat bort receptet och jag får skriva nytt. SÅ nu Camilla, lägger jag ut receptet i min blogg så kan du kika in närsomhelst du blir sugen på seeeeg kladdis :-)


Sega chokladrutor:


100g smör

2ägg

3dl strösocker

1½dl vetemjöl

4msk kakao

1½tsk vaniljsocker

2tsk bakpulver


Smörj och bröa en ugnsform med måtten 20x25cm. Smält smöret på svag värme. Vispa ägg och socker pösigt och rör ner det smälta smöret.Blanda mjölet med kakao, vaniljsocker och bakpulver. Rör försiktigt ner i blandningen. Häll smeten i formen och grädda ca:35 min i 150c. (Ibland kan kakan behöva va inne lite extra för att bli perfekt seg ist för rinnig).

NJUT!

Mat
Av Jessica - 17 juli 2008 17:56

Imorse gjorde vi slag i saken och beställde ett ap-sele till Liam. Det fanns massa olika att välja mellan; nalle, groda, gris, koala mm, men en vild liten apa e just vad Liam e så det passade bra för honom :-D. Det stod att beställer man innan kl.14 så skickar de varan samma dag. Håller tummarna för att selet kommer redan imorrn. Shit va skönt det ska bli att kanske kunna vara på ställen med mycket folk utan att va rädd att Liam ska fösvinna om man släpper han ur vagnen.


Jag har avklarat mitt optikerbesök oxå. Fan, jag blev lite nervös precis när det vart min tur. Tänk om det inte blivit något bättre alls???

Men det hade det *phu*. Höger öga va så gott som återställt och vänster (det som varit värst) va nästan bra :-). Goda nyheter. Dock ska jag fortsätta med glasögon och droppar. Fick med mig 4 par endagslinser som jag ska prova på. Om två veckor är det återbesök. E ögonen helt bra då så kan jag få börja ha endagslinser lite då och då. Vore toppen :-). Jag vart på bra humör efter optikerbesöket.

Efteråt va det meningen att vi skulle ta en långpromenad me min kära mor, men himlen vart kolsvart och öppnade sig så vi va hemma hos mamma och stökade ner istället.


Engla har lärt sig klättra i trappor! Hon e ju en sen, seg liten tjej och har hittills inte tagit sig fram på annat sätt än att hasa sig på rumpan. Men nu börjar det bli fart på jäntan. Hoppas hon kan gå själv till dagisstart. Det e 5 veckor tills dess... Vi får väl se.

Ovido - Quiz & Flashcards