Alla inlägg den 30 juli 2008

Av Jessica - 30 juli 2008 22:26

Jag vill börja med att tacka för alla gulliga kommentarer om Englis stackars tänder. Nu när man sett hennes nya leende några gånger så börjar man smått vänja sig ;-).


Hur blev då vår dag idag? Jo: 

Vi lämnade barnen hos farmor och farfar kl.12 och tog bilen till Gullmarsplan där vi parkerade. Gick förbi vår gamla lägenhet, ååååå nostalgi! Tänk va jag gillade den! Men hade inte funkat med två barn, så är det. Hursomhelst så promenerade vi till Medborgarplatsen. Superhärligt att gå bara Erik och jag i lugn och ro utan skrikandes barn som inte vill sitta i vagnen. Halvvägs så började det blixtra för mina ögon. Jag trodde att det va typ blodtrycksfall p.g.a värmen så vi skyndade oss att hitta någonstans att äta. Vi käkade en supergod quinoasallad med räkor på Melanders fisk som har uteservering på torget vid Medis. Jag drack stooora glas vatten, men kände mig inte bättre, utan tvärtom sämre. Nu darrade jag, kände mig yr och hade börjat få riiitigt ont i huvudet. NU kände jag igen det, MIGRÄN på gång. Fy fasen, inte idag. Va värdo! Har inte haft migrän sen Engla låg i min mage.

Jag och Erik rusade till apoteket och köpte tabletter mot migrän, men det va redan för sent, de hjälpte inte. Jag  tänkte att vi skulle försöka genomföra vår dag i stan ändå, och ignorera migränen…. 40 min senare satt vi i bilen i ilfart hem. Allt jag önskade va att få ligga i ett mörkt rum och sova. Och det gjorde jag, sov i 4 timmar och sen va migränen borta. Tack för det. Synd bara att jag inte fick va me Erik och titta på allt i stan som jag velat. Men det får bli en annan gång. Får hoppas att det inte dröjer 2 år igen till dess bara….


Dagens mat:


Frukost: Latte + en naturdiet med lattesmak (vadå kaka på kaka?) stort glas vatten.


Lunch: Meganyttig quinoasallad med räkor. Jag lovar, det va fan inte många kalorier i salladen som innehöll: röd quinoa, salladsblad i olika varianter, soltorkade cocktailtomater, hericovert, svarta bönor, kikärtor, handskalade räkor och två brödbitar (som jag gav till Erik). Ett glas cola light, 2 stora glas vatten.


Middag: Thaigryta med kyckling och grönsaker + ris. Cola light och vatten.

 

Övrigt: Lite nötter, 2st rutor 70% mörk choklad,  2st nektariner, ett äpple.


Jag vet  att man inte ska äta lightprodukter, men jag kan inte låta bli lightläsken! Så e det bara. Nåt onyttigt bara måste jag få unna mig ;-).


Nu på kvällen har jag mått bra igen så Erik hyrde film, I am legend. Den va sådär tycker jag, alldeles för lik 28 veckor senare och 28 dagar senare.

Undrar när jag ska lyckas komma isäng idag då... nu när jag sovit så mkt på dagen så lär jag ju va pigg ett tag till :-D.


Imorrn är det optikern för mig igen. Sen åker vi nog till en badstrand innan det är dags för Englas premiärbesök hos tandis. 

Av Jessica - 30 juli 2008 08:37

just med tandläkaren och vi fick en tid imorrn kl.15.20 Hon sa att dom förmodligen inte kommer göra så mkt annat än att titta på tänderna och dokumentera. När barnen e så små som Engla så kan man inte göra så mkt. Vad uppmuntrande, så stackarn ska se ut som drakula tills hon blir 7 år då eller? Hoppas de kan fila till de vassa kanterna iaf. Ska ringa försäkringskassan och skadeanmäla oxå.


Så då får jag och Erik vår "lediga" ;-) dag iaf då. Behövligt. Och roligt för barnen att få leka med farmor och farfar några timmar! 

Ovido - Quiz & Flashcards