Alla inlägg den 21 juli 2008

Av Jessica - 21 juli 2008 16:32

Idag styrde vi iväg mot Mora. En... söt, liten stad, men inte mer. Det hände inte mycket där! Vi tröttnade efter nån timma och drog till Mc Donalds ist. Efter det åkte vi till Tomteland, igen. Biljetten gällde nämligen i 2 dagar, så varför inte? :-) Vi lyckades roa oss där även idag. Vi såg på teater, skrev önskelista till tomten, åt snask och lekte i trollens hus så länge att folk nog trodde att vi var en del av rekvisitan. Eriks föräldrar fick dispens från oss några timmar och gick på Zorn museet. Va nog rätt skönt för dom.

På kvällen hade Eriks mamma köpt en present till mig. Det är nämligen såhär, jag har nästan jämt flip flops på mig (av bekvämlighet) och det tror alla andra e obekvämt för fötterna. Därför hade hon varit snäll och köpt ett par svarta foppa tofflor till mig... Jag som sagt "över min döda kropp" mottog ändå skorna lite skeptiskt. Ska prova dom imorrn.

Appropå skor, idag i Mora så hade jag faktiskt vanliga skor på mig, inte flip flop. Jag bar ett par nya, svarta adidas tygskor som Erik beställt åt mig. Hela dagen har det gjort jävligt ont i vänster tå. Erik kommenterade t.o.m vid ett tillfälle att skorna såg för små ut för mig. När jag på kvällen (efter en hel dag med skorna på mina stackars fossingar) kollade under sulorna så visade det sig att högern va en 37:a och vänstern en 36:a!!!! Inte konstigt att det kändes som att vänster tånagel skulle lossna.

Ovido - Quiz & Flashcards