Alla inlägg den 11 juli 2008

Av Jessica - 11 juli 2008 23:52

Vädret va grått och trist idag så då fick jag ett ryck: "Vi åker hem" sa jag. Och Erik va inte sen att haka på. Egentligen skulle vi stannat tills på lördag eller söndag, men jag känner att vi lika gärna kunde åka idag. Vi packade iordning alla sakerna (tog en evighet vill jag lova). Solen tittade fram så vi mötte upp mamma o co och gick till stan och åt en bautaglass- gammeldags våffla *mums*. Sen hälsade vi på farmors kusin Berit. Hon har aldrig träffat Liam och Engla. Sist vi sågs, för 3 år sen så låg Liam i min mage och Engla fanns inte ens med i planeringen ;-).

Jäklar va Liam röjde i stackars Berits lägenhet, det första han gjorde va att käka ett nikotintugummi som han hittade... sen rev han runt bland hennes grejer, kastade nötter, pilalde i blommorna... Ghaaaa, vi stannade inte länge. Medan Liam trashade Berits lägenhet så försökte sig Erik på pusslet att packa in alla våra grejer i bilen. Med alla mina Gekåskassar så hjälpte det inte ens att vi hade takbox, det va praktiskt taget omöjligt att få me sig allt. Men skam den som ger sig (behöver jag tillägga att man inte satt bekvämt på hemresan).

Jag städade den väldigt smutsiga och nersanadade lägenheten och Erik va i en lekpark med kidsen. Först vid 16-tiden kunde vi rulla iväg med vår mkt baktunga volvo v40.

Hemresan funkade oxå bra. Barnen sov mkt på kvällen. MEN, Liams bärbara DVD har på nåt mystiskt sätt gått sönder!!! MÅSTE LAGAS! Vi åker nämligen till Dalarna på lördag och då måste han ha underhållning i bilen!

Ovido - Quiz & Flashcards