Alla inlägg den 15 juli 2008

Av Jessica - 15 juli 2008 19:53

Vilken dag vi haft!!! Så här lugnt har jag inte tagit det sen... ja... sen nån gång innan Liam föddes. Så skönt!

Jag, mamma och Carro har spenderat dagen på Yasuragi Hasseludden. För er som inte vet så är det ett Japanskt spa!

Man får vid incheckningen en baddräkt (oh la la :-)), tofflor och en yukata (en kimono fast i bomull). Jättekul, alla gäster ser ut som kloner när de hasar sig fram i förstora tofflor och likadana yukatas :-).

Vi fick tvagningsinstruktion innan vi gick in i badet(!). Här skulle man inte duscha som vanligt folk utan istället sitta på en pall och ösa vatten ur en bytta. Lite annorlunda, men rätt kul. När vi va rena, fina och baddräkten satt på plats (kändes skumt, har inte haft baddräkt sen jag va 11år) så hoppade vi i de varma baden utomhus. Vilken känsla att sitta där i 38 gradigt vatten och blicka ut över Höggarnäsfjärden. SÅ lugnt och stilla, så varmt och rogivande! Hela dagen va ett enda stort luuuugn! Snacka om välbehövligt för mig.

I loungen fanns under hela dagen olika teer och en supergod fruktbuffé uppdukad. Vi låg på varsin solstol och åt melon, ananas, plommon och drack spirulinate. Riktig lyx. På förmiddagen hann vi med två aktiviteter: Seitai och Do In. Seitai är något helt nytt i Sverige. Vi jobbade mkt med att öppna upp inre energier och stärka olika flöden i kroppen. Jag va väääldigt skeptisk till en början. Alla rörelser gick såååå sakta och sånt brukar jag ju inte ha tid med. Det tog ett tag för mig att fatta att det faktiskt går att ta det lugnt. Det va riktigt kul att testa på detta.

Andra aktiviten va alltså Do In, en sorts självmassage med andnings,- och energiövningar. Riktigt användbart, man borde utöva Do In varje dag!


Lunchen åt vi utomhus på terassen. Jag och Carro tog jättegod sushi. Mamma åt laxterrin.

Vi solade och simmade sen några längder i den stora, väluppvärmda poolen. Sen åt vi mer fruktbuffé, solade en massa, åt glass, badade lite mer i heta utomhusbaden, bastade och sen... så va dagen slut! Gick jättefort!

Tack snälla mamma som tog oss med på en sån härlig dag! Sånt här skulle man behöva lite oftare. VIlken megapaus från vardagen!

Av Jessica - 15 juli 2008 00:05

jag borde ju gå och lägga mig nu! Mamma kommer och hämtar upp mig kl.07 imorrn. Men funderar på om jag kanske ska hoppa in i duschen och raka bikinilinjen... vill ju inte se ut hur som helst när jag ska svassa omkring i baddräkt imorrn *ångest*.

Hela huset sover, det är tyyyyyst. Det enda som hörs är knapprandet av tangenterna.  Jag har så svårt att komma isäng. Kvällarna e liksom min tid. Då kan jag slappna av och ta det lugnt utan barnskrik. Erik tjatar på mig att jag måste börja lägga mig tidigare (han lägger sig ungefär 2 timmar tidigare än mig varje dag), men jag kan aldrig förmå mig till att komma isäng. Denna lyxiga egentid kan inte slösas på att sova. Jag är ju född nattuggla. Jag älskar att va vaken sent och sova länge på mornarna. Nåt som e praktiskt taget omöjligt när man har småbarn. Förr kunde jag sitta framför datorn eller läsa en bok till klockan blev typ 03 på morgonen. Det va ju bara att sovva till 12 nästa dag... Men den tiden e förbi, haha. Kankse när jag blir äldre.


nä, 1, 2, 3 in i duschen me dig nu Jessica! 

Ovido - Quiz & Flashcards