Direktlänk till inlägg 28 juli 2008

det bästa

Av Jessica - 28 juli 2008 23:55

med att typ banta eller va vi ska kalla det, vet ni va det är? jo att man blir så jäkla "okräsen". Jag som e besatt av godis och sånt får ju riktig abstinens om jag inte äter det varje dag, så när jag avstår från sånt kan t.o.m en söt nektarin vara som värsta godiset. Och när man väl får smaka godis på lördagen så ska man bara några bitar som man äter på länge och njuter. Så vill jag iaf att det ska va. Nu vräker jag ju i mig godiset utan att knappt känna nån smak.

Tack hemska semesterfilm för att jag fick se sanningen. Sanningen som jag borde fattat redan för några veckor sen när alla kläderna började sitta för hårt. Och nej, jag är inte gravid (haha, för er som trodde det), har bara ätiti för mkt gott.


Å jävlar va taggad jag e nu. Inget mer okynnesätande! Om jag inte tänker mig för så blir det alldeles för mkt jag stoppar i mig.


jag ska börja skriva matdagbok (inspirerad av soffi). Ja det ska jag, börjar me en gång:


Frukost: Oj det va länge sen, vad åt jag??? Öh... en kaffe latte (ett måste varsig man bantar eller inte) svarvinbärsfil med musli och två rostade mackor med smör, ett glas blaskig juice.


Lunch: (På stranden) Grekisk sallad med fullkornspasta, cola light.


Middag:  Rosa (!) mannagrynsgröt (Kul tycker barnen med karamellfärg i gröten, oaptitligt om jag får bestämma), lite omelett, ett glas light saft.


Övrigt: 1½ bulle, 1 skiva mjuk pepparkaka, ½ nektarin (delade me Engla), massa vatten på träningen, en cola light och ett glas folköl på kvällen (jävligt onödiga kalorier i ölet,, tycker inte ens om folköl), typ en decimeter pringleschips (ni fattar va?) 3st lakritsgodisar och så 100g choklad. 


Gårdagens matsedel hade sett värre ut, mina syrror va nämligen här på filmkväll och då SVULLADE vi (jag). Vi sket i middagen och åt ost o kex istället. Smart va? När man e hungrig kan man ju käka ungefär sådär 15 kex med ost (cambozola och Boursin hade vi) = en miljard kalorier= vi kunde ätit nåt annat gott som var vettigare. jajaj, men nu har jag iaf kommit till insikt.

Dags att hoppa isäng. Min tur att ha sovmorgon (= runt 07) imorrn.


puss o natti 


Jag känner mig så taggad att jag kankse borde köpa pulverdiet? Nu när jag inte ammar så kan jag ju köra full dos? Eller iaf halvfull... Nu spårar jag. Dags för sängen. Men jag ska nog beställa några Cambridge ändå.... :-D Och sen ska jag lägga mig! 

 
 
Mona

Mona

29 juli 2008 09:05

Oj oj vännen, det låter som du fått samma insikt som jag när jag såg bilderna från badet :-s (och då är bilden jag lagt ut en "bra" bild...) jag vill också köra en super pulver kur och helst ska jag gå ner 10 kg på en gång och vara vältränad och fit till imorgon...

angående ditt hår så anser jag att det är roligare att vara blond på sommaren, solbrännar syns tydligare ;-)

kramen

http://mittimitliv.bloggagratis.se

 
Camilla

Camilla

29 juli 2008 09:41

men jessi.. inte för att låta så men ren kur cambridge är ju till för de som har övervikt att ta bort! det är ju därför man ska vara medlem för att få handla, för att det inte ska "missbrukas" o användas av de som inte är överviktiga. jag tycker INTE att du ska köra cambridge, det innehåller alldeles för lite för dig!!!

http://stjarne.blogg.se

 
Sofia

Sofia

29 juli 2008 12:32

Heja heja! Visst är det svårt att avstå från gotta? Här slinker det visst ner nåt varje dag utan att jag tänker på det *bah*

http://edomopedosmorsa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards