Direktlänk till inlägg 26 juli 2008

tjusningen med att sitta ute...?

Av Jessica - 26 juli 2008 23:17

Alltså, det ÄR ju mysigt att äta utomhus... om det inte vore för alla äckliga småkryp som ska göra en sällskap. Förr om åren har jag inte ens klarat av att äta på vår djurtäta baksida (vi har t.o.m haft en ödla som sprungit tvärs över trallen, hur ofta ser man sånna i sverige? alltså en vild ödla, inget husdjur, en ödla från skogen.. en...äsch ni förstår), men nu har jag sakta men säkert försökt jobba mig förbi den fobin eller vad man ska kalla det.

Idag gick jag till Eriks stora glädje med på att äta med honom på baksidan. Solen sken, varmt i luften, barnen sov, ett glas vin och god mat! Vad mer kan man begära? Insektsfri mat kanske? Nähä, inte slippa undan det. Jag hade ätit upp allt på tallriken (grillad fläskfilé, klyftpotatis, grönsaker och tzatsikt) och skulle just stoppa i mig sista biten grillad halloumiost, men vad ser jag då? Jo, en tveskärt ligger fastklistrad mot undersidan av halloumin! Den verkar ganska död, men ändå. Tur att jag alltid inspekterar maten lite innan jag stoppar den i munnen.

Erik säger att det alltid e jag som har oturen att få konstiga grejer i min mat (naglar (!), benbitar, broskknölar, könshår, glasbitar, penselhår,plastbitar... ja det mesta) men jag tror att jag e extra utsatt för att jag upptäcker det mesta genom att se efter vad det är som åker in i munnen. Uäck, skitäckligt me tveskärten iaf. Jag hatar tveskärtar redan utan att de ligger i min mat.De extra proteinerna vill jag helst klara mig utan.


Sitter och försöker ladda upp bilder för framkallning. Sist jag gjorde det va efter jul... så jag har en heeeel del som måste framkallas. Ni som känner mig (camilla ;-)) vet att jag är lite... besatt av att fixa och trixa med att sätta in kort i barnens album. Moderna 2000-tals människor gör sig inte besväret att framkalla kort utan nöjer sig med att ha de på ett USB minne eller nåt. Men jag måste framkalla och sen sitter jag i timtal och klistrar in i barnens album. Helsvarta sidor och så skriver jag med guldpenna. Allt måste va i kronologisk ordning, jag fyller noga i alla datum. Men det är kul att ha. Liam älskar att titta i sina album.


Ser att klockan sprungit iväg. Nu borde jag ju sova. Men jag ska bara fixa liiiite till. :-)

 
 
Camilla

Camilla

27 juli 2008 08:34

Helt ärligt så behöver jag meeeeega hjälp från dig! Jag har ca 200 kort som är framkallade under våren -07 som inte är insatta i Tildes album än (nu har jag ju tom glömt vad vi gjorde då :-() o sen dess är inget ens framkallat! :-o Alltså sen maj -07 har jag inte framkallat en endaste bild! *snyft* Jag som också vill ha fina album till mina barn!! Men jag har iaf bestämt att de får ett var upp till 1år, sen får de nöja sig med bilder på cd för jag kommer aldrig kunna fortsätta. Men jag MÅSTE ju styra upp det här nåndag. KRIS!

http://stjarne.blogg.se

 
Sofia

Sofia

27 juli 2008 20:37

Usch för överraskningar i maten!
Fotoalbum är ju SÅ kul, jag har scrappat ett album om Edwins första år men har fortfarande några månader kvar hehe. Tanken är väl att Gustav ska få ett likadant. De hinner väl bli klara lagom tills de flyttar hemifrån eller nåt ;)

http://edomopedosmorsa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards