Direktlänk till inlägg 26 juli 2008

hemlig strand

Av Jessica - 26 juli 2008 17:35

JA, eftersom Engla vaknade vi 04.24 så kom vi iväg redan vid 06 imorse. Eriks snälla päron städade hela stugan själv efter vi åkt!

Vi va hemma runt kl.10, skönt en hel dag hemma! Huset stod kvar och blommorna hade överlevt (tack Olle).

IDAG har nog tveklöst faktiskt varit den varmaste i sommar. Det bara måste va så! Redan imorse när vi rullade från Dalarna så va det 25 grader ute. Å vad jag älskar högtryck. Jag är menad för sånt här klimat, jag känner det i hela kroppen.


Vi bestämde oss för att ta en cykeltur till en populär badstrand i närheten. Idag va den verkligen populär. Kändes omöjligt att trixa till sig en plats för 4 pers så vi vände på cyklarna och tog oss uppför den lååååånga backen som vi just susat nedför (vindarna svalkade inte, de brände som i en bastu- otroligt).

Istället så cyklade vi till vår "hemliga" badstrand (Malin, you know! ;-)) Där va det alldeles tyst, stilla och tomt på folk! Åååå, skönt. Nu vågade t.o.m jag visa mig i bikini utan att skrämma iväg fler än lilla familjen.

Och jäklar vad varmt det va i vattnet (jag badade inte helt, men upp till låren ;-)). Om jag säger att det är varmt, så e det verkligen varmt. Liam plaskade som en fisk.


Näpp, dags att göra nytta, ska dra igång grillen.



 
 
Camilla

Camilla

26 juli 2008 18:58

Jag tror jag vet vart det är va.. eller? ;-) JA det är helt inderbart med det här vädret, pappa m fam e på sardinien nu, vem behöver det liksom!? ;-) Vi har varit på stranden hela dagen idag med, ska kanske åka till en sjö ikväll o kvällsbada med Js mamma. Vore skönt, nu e man ju svettig igen!

http://stjarne.blogg.se

 
Camilla

Camilla

26 juli 2008 21:35

Jo det där med vattkoppor, vi "försökte" smitta henne i början av sommaren när vi var på besök på hennes nya dagis. Men sen när det har börjat närma sig BF så hade vi tänkt tvärtom, ska tydligen inte va nån fara för bebisen direkt, frågade BM. Hon får antikroppar av mig i magen o sen i mjölken. Utan vi tänkte mer för vår egen skull, om Tilde blir riktigt dålig/kliig så e det ju drygt att hålla på med det i samma veva som förlossningen/nyfödd hemma. Men vi får väl se :-)

http://stjarne.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards