Direktlänk till inlägg 18 juli 2008

snaaart ska jag lägga mig

Av Jessica - 18 juli 2008 23:20

men som vanligt så fastnar jag framför datorn och kan inte slita mig.

Dagens sista inlägg får handla om köpbegär! Det e nåt jag har jämt! Det spelar ingen roll vart jag är, jag ser till att hitta nån affär. Och kommer jag inte iväg ut så finns ju alltid internet... ;-) Himla massa fint man kan shoppa på internet. Och lätt är det oxå, jag behöver inte ens klä på mig utan kan sitta osminkad i morgonrocken och  med bara några knapptryckningar så är jag ägare av nåt nytt. Kan det bli bättre?

Men iaf, alltsom oftast får jag hang up på nåt jag sett. Habegäret efter just den grejen vägrar att ge sig. Jag kan inte sluta tänka på den, får ingen ro i kroppen förrns grejen är inhandlad. Skitjobbigt att vakna mitt i natten och känna ångest för att grejen kanske tagit slut för att jag inte hunnit till affären. Sjukt? Jag vet! Shopoholism har jag hört att det kallas:-D. Just nu fick jag ett sånt där habegär när jag kollade in Polarn o pyrets höstgrejer. Engla bara måste få en lila windstopper fleece! Punkt. Fast hon nyss fick en rosa.... Men en lila behövs väl oxå, e ju en höstfärg :-D.


Appropå köpbegär. Jag vill ha... nä, vågar nog inte skriva det här... jag vill  ha ny vagn till Engla. Fan, t.o.m min mamma tycker att Brio racen e tungkörd och hård som jag vet inte vad. Ni som känner mig vet ju att jag e vagntokig. Där kommer återigen mitt sjuka köpbetéende in, när jag fått för mig nåt så bara måste det bli så! Fast den här gången kan jag inte köpa ny vagn. Engla börjar snart på dagis och vem vill ha en dyr vagn ståendes där? Fast visst vore det skönt med svängbara framhjul igen? Gott folk som ska köpa barnvagn, jag har bara ett råd att ge er:

KÖP VAGN MED SVÄNGBARA FRAMHJUL!!!!!

Hur kan det öht tillverkas vagnar utan svängbara hjul? Vad är vitsen med fasta hjul?? Varför kämpa som fan när man kan köra med lillfingret?


Dessa vagnar har jag ägt:

*Brio kombi, svart
*Chicco paraplysulky, svart/lime
*Emmaljunga scooter, svart/silver
*Babytravel syskonjogger delux, svart
*First Wheels city elite, bubbelgumsrosa
*Bugaboo frog, solblekt svart
*Bugaboo camelion, svart/cerise. Min ÄLSKLING ever!
*Graco stadium duo tandemvagn, ful blå
*Brio race, fuxiarosa


Av dessa vagnar finns bara en vinnare och det är Bugaboon! Så överlägsen de andra. Tyvärr hade min dotter den dåliga smaken att ogilla vagnen :-o så därför såldes den.

Till nästa unge (som jag hoppas att vi får nån gång i framtiden) så tror jag att jag vill ha en Urban jungle :-). En sån har vi nämligen inte testat på. Hihi.


Jag måste köpa en väska! Skolan börjar snart och jag vägrar göra entré med skötväskan. Inte heller handväskan från våren-05 duger. Nä, nåt nytt ska jag ha. Får bli mitt nästa mission, en snygg väska! :-)


Natti natti på er. Nu ska jag sova. Ska sitta i bilen i flera timmar imorrn och roa två små. Sånt tar på krafterna så bärst jag e utvilad!

Over and out! 

 
 
Camilla

Camilla

19 juli 2008 00:21

Kommer sakna dig när du är borta gumms! :-) Kör en UJ till Engla!! Finns ju asmkt fina singlar på blocket till bra pris, jag e iaf skitnöjd med min BT singel o då kan ju inte UJn va annat än bättre! :-)

http://stjarne.blogg.se

 
Christina

Christina

19 juli 2008 09:48

Hej!
Trevlig resa....
Ang vagn, så köpte vi en UJ syskon efter många tips av andra...så den är väl beprövad och har ej hört ngt dåligt om den. kanske en bra investering? E jag tokig som funderar då på en UJ singel oxå? Blocket finns d ju många....Tror du skulle bli nöjd!

http://LeonLetizia

 
Camilla

Camilla

19 juli 2008 11:33

Kanske en BT då? Jag är ju som sagt asnöjd, o den är mkt bättre än UJn i sittläge! Hoppas ni får det roligt, vi får höras på sms. *Love*

http://stjarne.blogg.se

 
Mona

Mona

19 juli 2008 11:48

säg den som inte har ett ha begär?! men jag tror ta mig 17 att du är värre än jag :-o eler så är det för att jag varit fattig student halva livet (känns det som) och verkligen varit tvungen att tänka efter om det är ett inköp som jag verkligen MÅSTE ha.... men en ny väska, säg till om du hittat någon ;-)

http://mittimittliv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

svinto78

21 juli 2008 22:10

Prova en Quinny vettja! :-)

 
Ingen bild

Sandra

10 augusti 2008 20:07

Hihi,här har du en till som är vagngalen!;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards