Direktlänk till inlägg 29 juli 2008

vilken jävla dag alltså!

Av Jessica - 29 juli 2008 19:02

Denna dagen började mkt bra! Engla och Liam vaknade strax efter kl.5 och det va Eriks tur att stiga upp! En kvart senare typ så gallskriker Liam. Engla har då lyckats krafsa in sina små naglar i hans ögon :-(. Han e skitledsen och kryper ner hos mig och SOMNAR! *kors i taket* När jag sen slår upp mina blå så e kl.10 När sov jag till tio senast????? Ingen aning. Det visar sig att även Erik och Engla sovit, fast i soffan. Vilken märkligt annorlunda start på dagen!


Dagens mission va:

*Klippa gräset (fixade jag på ett litet kick)

*Promenera till centrum (tog bussen ist för att den liksom timade precis när vi gick förbi...)

* Köpa flytande eye Q till Engla (Liam äter sånna kapslar sen ett halvår tillbaks och jag vet inte om jag inbillar mig, men han e smart, på vissa grejer, lägger t.ex 50-bitars pussel. Kan ju aldrig skada att ge Englisen samma sak.)

* Gå till tandläkaren (Erik)

* Hämta ut mina skolböcker som jag beställt (Har även beställt Mia Törnbloms "självkänsla Nu" Kan ju aldig skada att läsa den)

* Boka in klipp och färgning av mitt hår på Klippoteket

* Hålla sig borta från snask (jag, har gått bra :-))


Som sagt, dagen började bra och blev sakta men säkert sämre och sämre och slutade med att va sämre än sämst. Tycker jag.

Redan när Erik va hos tandläkaren började dagen skita sig. Att va ensam med Liam och Engla på en lekplats med andra barn e fullkomligt omöjligt (ni som vet fattar). Medan jag höll på att ta loss Engla ur gungan så försökte Liam snagga en stackars kille genom att rycka tag ordentligt i hans afrohår. Fan va jag skämdes! Lillkillen va så ledsen! Sen avlöstes den ena "dumheten" den andra (typ sparka och slänga sand på andra barnen, springa ifrån lekplatsen mot parkeringen i turbofart osv) Jag hade fan gråten i halsen. Varför ska det alltid vara så svårt? Hur kan alla andra i världen klara av både tre, fyra, fem och t.o.m ännu fler barn? Idag t.ex träffade vi en gammal klasskompis till Erik. Han har två barn som är exakt i Engla och Liams ålder och nu, vilken dag som helst föds deras tredje barn. Vissa måste va stålmannen och stålkvinnan :-).

Jaja.

På kvällen lagar jag mat medan Erik badar barnen. Plötsligt hör jag en dånande duns, ett gallskrikande barn och en Erik som i panik skriker: "ojoj, shit, jävlar, ojojojojoj, jäklar, JESSICA! Engla har slagit ut framtänderna!.....................................
......................................


Jag= Hysterisk mamma som inte klarar av sånna här grejer. Stressar upp mig i 190 och blir typ... apatisk. Ja. Som när Liam fick brännskadan på sin arm, jag fixade inte att slå numret till akuten, slog fel flera gånger.

Efter att Erik gapat en massa på mig så vågade jag mig tillslut titta in i Englas mun och fan, hon ser inte snygg ut alltså. Stackars barn! Halva (som tur är åkte inte hela) framtänderna är bortslagna, puts väck. Hon reste sig i badet, halkade och krasch så va tänderna paj.... Stackars, stackars min lilla fina tjej :-(.

Imorrn skulle ha varit Eriks och min dag. Planerna va att lämna bort kidsen till farmor och farfar och sen ha en heldag inne istan för oss själva. Jag och Erik har inte gjort nåt på tu man hand sen (bröllopet vi va på nu i maj räknas inte) 23 november (vår 10-års dag tillsammns) 2006. Då va vi på musikal och käkade ute.

Jag har sett fram emot morgondagen! Att strosa runt på söder, ta en latte i solen, vila i gräset i vitabergs parken, äta lunch på en uteservering, titta lite i affärer i lugn och ro... Men antar att vi får skjuta på den här dagen för imorrn måste vi till tandläkaren med Engla... om det öht finns nån tid. Annars måste vi till tandakuten på Polhemsgatan inne istan.

Sånt e livet, så mkt händer när man har barn. Aldrig en lugn stund! Men så är de ändå det bästa som hänt en, det bästa i livet som man älskar mer än nåt annat!!!!!!


Dagens matsedel för mig har sett ut såhär:

Frukost: En nutrilettshake jordgubb. Slank ner. En latte fick jag såklart oxå i mig.


Lunch: En Alevo diet bar blåbär. Smakade skit rent ut sagt! Som pressade sågspån, växte i munnen och jag fick skölja ner den med massa vatten.


Mellanmål: En nektarin, en näve nötter.


Middag: Grillad kycklingfilé, röd quinoa med morötter, sockerärtor, paprika och zuccini, två klickar matlagningsyoghurt med vitlök. Ett glas sprite zero.


Övrigt: Mumsig fruktsallad på: äpplen, nektariner, bananer, vattenmelon. galiamelon, vindruvor, passionfrukt, lime och apelsin tillsammans med två klickar keso passion/ananas.


Den här gången orkar jag inte skiva min vikt, utan nöjer mig med att varje vecka redovisa viktminskningen (förhoppningsvis) sen när jag nått min målvikt så ska jag berätta vad jag väger :-).


Dags att hoppa in i duschen. Känner mig alldeles matt idag!


 
 
Camilla

Camilla

29 juli 2008 20:14

STACKARS englis!!! :-( o stackars dig! fan jag hatar också sånt där, e det värsta jag vet när det blöder o verkar allvarligt.
vad duktig du varit med maten vännen :-) hoppas du inte blev sur över mina andra kommentarer... menar ju inget illa!! men mitt råd är att peta i dig lite mer till frukost också, det är dagens viktigaste mål om man vill gå ner :-)

http://stjarne.blogg.se

 
Mona

Mona

29 juli 2008 20:41

Oj oj vännen, det hände mycket på en och samma dag. Erkänn att man känner sig som supermamman en LÅÅÅNG tid efteråt när allt är fixat och klart... när vi kan se tillbaka på allt vi åstadkommit våra älskade barn trots utslagna tänder och sår här och var...

http://mittimittliv.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

29 juli 2008 22:40

Lilla Engla! Hoppas det går bra hos tandläkaren imorrn. Tyvärr verkar det där med avslagna tänder vara en vanlig skada hos barn.
Vad duktig du är med dieten, jag är en riktig slarvmaja!

http://edomopedosmorsa.blogg.se

 
Ingen bild

carro

29 juli 2008 23:22

men åhh stackars Engla!!!!!!!! lillpluttan..
ge henne en stor kram från moster!!!!
hoppas det går bra hos tandläkarn imorn :/

 
Emelie

Emelie

30 juli 2008 09:40

lilla hjärtat då.. hoppas tandläkaren akn fixa till det lite iallafall!! Hur mår hon idag då?

KRAM

http://majasmamma.blogspot.com

 
Anna

Anna

30 juli 2008 16:31

Fy, vad hemskt! Hoppas att hon är bättre idag.
Kram

http://anwix.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Svinto78

30 juli 2008 19:20

Ojjj, stackars Engla!!! Sötnöten! Hoppas det år bra hos tandis!

Light-produkter ska man undvika vettu! Läsk innehåller oftast aspartam istället för socker vilket är ännu värre!

 
Ingen bild

Lisa med tindra

30 juli 2008 20:20

Åh men stackars lilla Engla...

 
Ingen bild

TT

30 juli 2008 20:20

Hej hej, vad bra att du är taggad på att äta nyttigare, men du borde skippa light-produkter då, i alla fall läsk. Aspartamet i läsken gör att du snabbare blir hungrig efter måltiderna, plus att det är syntetiskt och allmänt dåligt att få i sig.

I övrigt tycker jag att du är skitsnygg på alla bilder du har lagt upp :)

 
Christina

Christina

30 juli 2008 21:17

Lilla Engla tjejen då.
Vad bra att ni fick en tandläkartid imorgon och att ni fick er välbehövliga lediga dag idag!Precis som du skrev...man känner sig så dålig som förälder när man inte är steget före...men hur skulle man kunna vara det jämnt? Man gör så gott man kan.
stor kram

http://LeonLetizia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards