Alla inlägg under oktober 2008

Av Jessica - 5 oktober 2008 20:55

har ju glömt att berätta att häromdan när jag vägde mig så visade vågen: 58,6kg :-) Den siffran har jag inte sett sen slutet på 2004.


Men idag då... lite bakis och sugen på allt så har jag ätit just typ allt! Och inte nog med det, vi va på 74 års kalas med en buffé som jag frossade över. Suck! Nu blir det enbart nutrilett hela veckan *fniss*. 

Och jag har även fått ägna den här dagen åt att plugga på cirkulationssystemt i kroppen. Tar sååån tid att plugga när man har två små troll!


Här har ni dagens bekännelse, ocensurerad:

Frukost: Ett kokt ägg, en rostad macka med smör, en latte, 2 glas saft (!)

Lunch: En gorbys pirog, lite fiskgratäng, ett glas saft (lättsockrad förvisso, men ändå...)

Middag: (det va ingen liten portion jag åt...) Potatispaj, varmkokt lax, gravad lax, rostbiff, lite av två andra goda pajer, sås, nån sorts skagenröra grej, tonfiskmousse (låter hysteriskt äckligt, men va skitgott)sallad, paté (som jag annars inte ens gillar...)ramlösa.

Övrigt: En chokladbit ur alladdin asken, en bit äppelpaj med vaniljsås, en pyttebit budapest stubbe, ett glas läsk.


Nu ska jag sova! E så trött att jag kan somna ståendes! Natti natti

Av Jessica - 5 oktober 2008 12:02

Oj vad man blir trött av att gå på fest!!!

Vi hade iaf jättetrevligt och brudparet va så vackra. Suuuupegod mat, italiensk buffé. Jag åt en portion och hade gärna kunnat ta en till, haha, men höll mig :-). Bröllopstårtan va ljuvlig! Kladdkakebotten med chokladmousse och hallonmousse! Slurp!

Vi dansade och hade roligt fram till småtimmarna och idag e man inte den allra piggaste... Och faktum är att ikväll ska vi iväg på nästa kalas, hos min farmor.


Erik ska strax iväg och hämta barnen. Liam har haft det toppen hos farmor o farfar och Engla o mormor har haft det sååå mysigt. Nu saknar jag barnen så jag tror jag ska dö!!! mIna älsklingar.


Åt igår:

Frukost: en latte

Lunch: en liten yoghurt

Middag: en bit brieost, pastrami, salami, paj, grissini, marinerade vitlökar och oliver, pastasallad, tomat med mozarella... mmmmmm, drack rödvin och vatten.

Övrigt: X antal glas vin, nån öl och en drink, en bit tårta.

Av Jessica - 4 oktober 2008 13:19

Skam den som ger sig, jag kommer ju i klänningen :-). Här ska gås på bröllop. Inväntar min kära mor som strax kommer och hämtar upp Engla. Sen bär det av till kyrkan!


Jag har förresten fyndat två par kavatskor till Engla på tradera, ett par Defender och ett par stövlar. Jag tänkte att hon får ta mig tusan begagnat! Tänk om hennes fötter liksom sätter fart och växer som bara den så sitter man där och har lagt ut 600kr på ett par skor i onödan...  Skorna såg fina ut iaf :-)!

Till Liam köper jag nog viking. Men han får nya (haha, orättvist). Han har fått pengar av farmor och farfar som jag ska köpa födelsedagspresent för och då kan han bl.a få ett par sköna skor :-).


Nä, dags att sätat fart. Ha en härlig lördag!

Av Jessica - 3 oktober 2008 23:09

Nu e det snart natti natti! Har varit såååå trött på sistonde! Igår somnade både jag och Erik framför tv:n vid 21.30 och det kan jag säga händer aldrig! Jag somnar aldrig i soffan annars.


Jag har syndat ikväll.! Jag vart så sjuuuukt godissugen (lakrits, min drog) och snälla Erik satte sig på cykeln och åkte till ica! Hem kom han med lite lösviktsgodis. Som jag kastade mig över! Fan va gott det var! Men jag blev snabbt mätt och nöjd :-). Och imorrn blir det onyttigheter på bröllopet, och sen 74 (eller va det 75 eller 76??) års kalas på söndan. Fast då ska jag hålla mig från onyttigheter! Och sen på måndag så jävlar ska jag få sona för mina synder. Vatten och bröd. Eller ska jag säga vatten och nutrilett?


Tack för kommentarer om tips på vinterskor! Fortsätt gärna tipsa :-). Jag har ju två små troll att handla till. Jag funtar på kavat till Engla och Viking till Liam.


Nä, skönhetssömn nästa så man e snygg på bröllopet imorrn :-(.


Puss och sov gott!


Frulle: en ½ latte (och Svinto, sjäääälvklart MÅSTE det va latte :-) min mage pajar helt ur med svart kaffe!)

Lunch: Kyklingsallad, cola light

Middag: kyklingfilé, dinkelris (mmmm, prova det ni som inte gjort det), morötter, tomater, zuccini, en klick hoummus och en klick morot/apelsin röra, ramlösa kaktus

Övrigt: Lösviktsgodis... en latte, ett äpple

Av Jessica - 3 oktober 2008 17:20

Idag har Erik varit ledig från jobbet (eftersom han jobbade i lördags). Jag bestämde mig för att skolka lite (hade bara en lektion). Kände att jag liksom inte hade tid att gå till skolan. Vi har sååå mkt att fixa! Först åkte vi till Farsta centrum för att hitta vinterkängor till barnen. Men tomhänta (nåja, inte riktigt, jag fick tag på bl.a ett par 99kr jeans på Gina tricot till mig) kom vi hem. Det är ju en uppsjö av vinterkängor och stövlar. Förra året hade Liam ett par från ecco, men dom va jag inte helt nöjd med. Dom jag kollat på nu är Kavat eller viking. Nån som har nåt tips? Vad ska ni köpa till era barn? Jag vill att skorna ska va varma och vattentäta.


Nu på eftermiddagen har jag försökt mig på att plugga medan Erik och barnen LEKT! Vilket röj det varit. Dom byggde om vardagsrummet till en stor koja, Erik klädde ut sig till clown och jonglerade, dom har kollat på film, dansat och brottats. Snart ska det badas!


Imorrn är det bröllop som står på dagens schema. Det ska bli kul. Hoppas jag fortfarande kommer i klänningen..... :-o

Av Jessica - 2 oktober 2008 19:26

Måste börja med att säga STORT grattis till Emelie och Martin som inatt födde sitt första barn, en liten tjej som ska hete Elma! Å vad jag ser fram emot att få hälsa på!! :-) Jag e så glad för er skull!


Idag va en soft dag! Vi gick på våra utställningar på naturhistoriska och sen åt vi lunch på thaien. Japp, jag sket i pulverdieten! :-D

På vägen hem hann jag och Felicia med en sväng i centrum, blev lite shopping till barnen!


På kvällen skulle jag och Felicia även ha gått på en afrodans klass på SATS, men komminikationen stämde inte så det blev aldrig av *fniss*.


Vet ni vad jag läste i TYresömagasinet idag? Jo:


Så här många steg måste man gå för att bli av med:

En korv med bröd= 7250 steg

Sushi 8 bitar= 8750 steg (förvånande mycket faktiskt)

Hamburgare= 11750 steg

Sallad med dressing= 1750 ( heja, heja, jag visste väl att sallad är en vinnare)

mjölkchoklad 100gr= 13000 steg (hey, visst att man vet om att choklad är fettigt, men att man måste gå SÅÅÅ långt får en ju verkligen att tänka till innan man vräker i sig det!)

Läsk 33cl=3000steg (fatta onödiga kalorier!)

Latte 3dl= 3375 steg(synd!)


När vi ändå e inne på mat så måste jag ju bekänna dagens intag:

Frukost: dinkelgröt med osötad äppelmos, vatten

Lunch: Thaiwok med biff och kyckling, cola light

Middag: en burk vikt väktarnas gulash soppa, vatten

Övrigt: en liten latte, chaite, ett äpple, en naturdiet snackbar


Av Jessica - 1 oktober 2008 19:35

Dagen har gått förbi smärtfritt! Jäkligt regnig dock. Fy vilka skyfall!!!


Englas fotografering gick tydligen inte så bra, hon ville inte sammarbeta med fotografen :-/ Så dom korten e kanske inte nåt att längta efter...


I skolan hade vi retorikträning. Jag fick stå på scenen i aulan och berätta om en klasskompis inför publik. Jag som aldrig brukar bli nervös tyckte faktiskt att detta va lite läskigt. Efteråt bedömde läraren och gav feedback. Tydligen så stod jag fel (med benen korsade som jag ofta gör), jag tonade ner talet för snabbt i varje mening och dessutom låg tonläget ett snäpp högre än vanligt (pga nervositet). Och några andra smågrejer klagade han på oxå. Men annars tycker jag det gick bra! Han sa att jag hade god ögonkontakt med publiken och jag såg inte nervös eller stressad ut. 


Nu på kvällen fick jag ett av mina vanliga ryck och började möblera om på undervåningen. Och nu är allt huller ombuller, stökigt som fan och bara halvt avslutat... Suck! Får fortsätta en annan dag...


Imorrn ska vi göra en rolig grej med skolan, gå till naturhistoriska muséet och titta på en utställning om människokroppen. Hihi, precis som i högstadiet. 


Nä, dags för duschen och sen en snackbar framför idol!


mat:

Frukost: naturdiet rtd latte, vatten

Lunch: kyckling, rotsaker i ugn, en liten klick mini keso, cola light

Middag: kyckling (det som va kvar sen lunchen) wokad zuccini, rödlök, kål och paprika, vatten

Övrigt: ett ½ äpple (delade med Liam), en chai latte, en naturdiet snackbar, 2 rutor mörk choklad (kunde inte hålla mig, nya smaken citron/ingefära e sååååååå god!)


Idag känner jag mig proppmätt! åt stora portioner både till lunch och middag. Förvisso mest grönsaker, men ändå..... vill ju inte tänja ut min krympta magsäck ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards