Alla inlägg den 16 oktober 2008

Av Jessica - 16 oktober 2008 19:24

har bokat tid för klipp o sling nästa fredag. Jag har senaste två gångerna gått hos en ung kille som varit jättebra, men den här gången bokades jag in hos en tjej eftersom jag sa att det inte spelar nån roll vem som fixar mitt hår (så länge det inte är den där gamla gubben som jobbar på klippoteket). Hoppas inte att "min" killfrisör som jag brukar ha blir ledsen när jag går till nån annan :-/ det e ju inte för att han va dålig... mer för att jag faktiskt känner mig bekvämare att gå hos en tjej. Hur som haver, fin i håret vill jag bli :-)

Av Jessica - 16 oktober 2008 19:12

Oh lord! Vilken natt vi hade (jag o Engla , dom andra sov som grisar). Engla va vaken nästan precis hela natten förutom framåt småtimmarna då hon äntligen behagade stänga sina små ögon. Men vem vaknar då om inte Liam och han ska väcka alla med buller och bång och alla lampor tänds som strålkastare. Det sved i mina ögon och jag kan säga att jag GRÄT av trötthet! I en halvtimma låg jag och bara hulkade och snyftade mig. Jag va sååå trött! Och tanken på medicinlektion, mitterminssamtal, att Erik jobbar till 20 idag och att jag måste hårdplugga till ett viktigt prov vi har imorrn gjorde att tårarna bara fortsatte svämma. Jag kände mig död!

Men dagen överlevdes. Dock verkar  Liam haft en riktigt jäklig dag på dagis. Han har varit speedad, slagits,  farit runt i 190 och bara gjort rackartyg. Dagispersonalen va inte på gladaste humöret... :-(


Just förresten, på tisdag har jag och Felicia fått en tid till studiebesök på Astrid Lindgrens sjukhus lekterapi :-) Ska bli jätteintressant att få se.

Imorrn efter skolan ska vi försöka oss på ett litet ikea besök. Vi behöver några grejer, bla fästen så vi kan ha panelgardinerna fastsatta i taket. Det blir en trevlig grej att roa oss med en fredagkväll, barnen kommer tjoa av förtjusnng ;-).


Nu ska jag iaf sätta mig i soffan med min vård och omsorgs bok och träna på allt som har med urin, basala hygienrutiner, avföring, sänglägeskomplikationer osv att göra.


Frukost: latte

Lunch: Viktväktar låda, vatten

Middag: polarkaka med lite bregott och tonfisk

Övrigt: ett äpple, en liten latte, lite godis (hur skulle jag annars orkat hålla mig vaken? ;-))


Ovido - Quiz & Flashcards