Alla inlägg den 22 oktober 2008

Av Jessica - 22 oktober 2008 19:33

Inatt vaknade jag av att jag höll på att kvävas, på riktigt! Halsduken, alias Engla låg klistrad över min strupe med hela sin tyngd... ghaaa, obehagligt. Mysigare om hon kan ligga BREVE mig ist för ovanpå...


Idag har jag och Felicia jobbat som dårar på vårt projekt. Vi har byggt en modell av ett harmoniskt mysrum för sjuka barn samt skrivit klart allt vi ska berätta om. Jag blir aningens nervös inför den här redovisningen eftersom fyra av våra lärare ska vara med och bedömma....

Just ja, imorse va jag på nåt sorts mitterminsamtal med min vårdlärare. Hon hade bara lovord om mig, sa att jag ligger superbra till både skriftligt och muntligt på lektionerna :-). Skitkul att höra. Och jag fick MVG på provet vi gjorde förra veckan :-). Kul, kul! Sånt ger motivationen tillbaks!


På eftermiddagen kom min käre mor hem till oss. Med sig hade hon en massa OMEGA 3 tabeltter till mig (barnen fick inga, dom käkar ju redan EyeQ) samt några andra tabletter som är bra mot PMS... haha. Det kan nog behövas för mig ;-).

Jag lagade massa köttfärssås med fullkornsspagetti och när Erik kom hem så dukade vi, tände ljusen och åt maten. Mysigt att ha barnens momor som middagsgäst :-).


Imorrn och på fredag har jag hemarbete! Skitskönt att slippa gå till skolan och istället kunna försöka hinna ikapp med det jag ligger efter.


nähäpp, duschen kallar!


frukost: 2st skivor danskt rågbröd med philadelphia extra ligt och tomat, latte, vatten.

Lunch: Alevo dietbar med arraksmak, latte, cola light

Middag: fullkornspagetti med köttfärssås, ett glas fun light

Övrigt: ett äpple.


Vågen har legat på runt 58-59kg i flera veckor nu trots att jag inte "bantar", jag bara tänker efter vad jag äter. Helst vill jag ju ner ytterligare 3-4kg, men jag tar det i lugn takt!

Ovido - Quiz & Flashcards