Alla inlägg den 14 oktober 2008

Av Jessica - 14 oktober 2008 22:53

Va nyss inne och tittade till våra små troll som sover i min och Eriks säng. Kolla va SÖTA dom e!!!!!!!! Ligger så tätt intill varann i den stora 180 sängen.


Förresten, appropå sova, Engla har börjat med nån ny knasig grej vid nattningen! Hon vill ligga som en halsduk runt  den som nattar. Japp, andnöd, panik och värmeslag är det man får, men va gör man inte för att det lilla livet ska somna?

Av Jessica - 14 oktober 2008 19:41

Dagen började med ett besök på brandstationen. Vi fick först teoretisk genomgång med film. Sen fick vi själva prova på att med hjälp av kolsyrespruta släcka en brand i ett litet hus och så fick vi "rädda" en brinnande docka genom att kväva elden med en filt. Kul och lärorikt!


Idag fick vi hem barnens kort från dagis som fotografen tog för ett par veckor sen. Och ja... alltså Engla e helt söndergråten på sina kort :-( och Liam spelar över och ser gladare än gladast ut. Haha, två raka motsatser alltså. Jag vette tusan om vi ska behålla korten... :-/


Erik jobbar sent idag och jag sitter på nätet och försöker hitta fakta om kultur inom vården. Jag och Felicia ska göra ett arbete om hur lekterapi kan hjälpa sjuka barn. Vi ska bygga som en modell av ett lekrum som ska stimulera en massa olika sinnen... ännu e det bara på idénivå, nån som har tips, dela gärna med er :-).


Har kollat igenom min almanacka och kommit fram till att jag inte har en endaste helg ledig på myyyyycket länge. Lyssna:

Nästa helg på lördag e det 75 års kalas, på söndagen 3 års kalas.

Helgen efter e det tjejmiddag och 59 års kalas på lördagen och 3 års kalas på söndagen.

Lördagen därpå är det "Underbara barn mässa" samt partaj på kvällen.

Helgen efter det fyller Liam år + att Erik ska på "monster jam".

Helgen därpå ska vi ha släktkalas för Liam på lördagen och så barnkalas på söndagen.

Löningshelgen så firar jag och Erik 12 år tillsammans, tänkte bo på hotell, men eftersom lilla Ebba även ska döpas samma dag så  hoppar vi det. Helgen efetr det är det första advent och middag hos farmor. PUST PUST PUST! Kan ni förstå? När ska man få lugn och ro här i livet? Hej och hå! Hoppas 2009 blir ett bra år!


Frukost: latte

Lunch: sallad med bulgur och kycklingfilé, ramlösa

Middag: viktväktar låta, vatten med äppelcidervinäger i

Övrigt: en gott o blandat :-o (jag skyller helt o hållet på mensen!) 2st små latte

Ovido - Quiz & Flashcards