Alla inlägg den 18 oktober 2008

Av Jessica - 18 oktober 2008 23:29

Helt plötsligt funkade kameran igen... perfa, så kunde jag föreviga mina små sötisar och visa er. Tänk om dom vore så här gulliga mot varann även i vaket tillstånd....


Och nä, dom sover inte alltid i samma säng, bara när det blivit så att en nattat dom. Annars nattar jag och Erik varsit barn i sina egna sängar.


natti natti

Av Jessica - 18 oktober 2008 20:46

Nu e vi precis hemkomna från mormors 75 års kalas. Jättemysigt va det och mormor hade lagat supergod kycklinggryta provencal. Erik håller på att natta barnen och jag ska strax hoppa in i duschen.

Förresten, idag sov Engla middag i 4 timmar!!! Det har inte hänt sen hon va spädis. Hon brukar få sova max 1,5 timme på dagen, sen väcker vi henne. Men idag verkade hon så trött så vi lät henne sussa.


Nu har jag testat det där till håret som jag köpte igår, OSIS "dust it". Skiiiiitbra! Alla ni med platt, tunt hår måste testa! Håret blir verkligen fylligare. Jättemånga har tipsat mig om den här produkten, att den verkligen funkar, men jag har inte riktigt trott på det förrns nu.


Imorrn har jag, mamma och Engla bokat att vi ska till Ikea. Hihi, igen. Jag ska lämna tillbaks några grejer och köpa lite annat. Har en ny lösning för mina draperier i sovrummet och så ska jag köpa nån sorts byrå... och säkert lite annat. Tur man har Ikeas betalkort ;-).


Förresten, vår digitalkamera e trasig :-( Alla bilderna blir randiga. Vette tusan vad som hänt, men liam står överst på listan som anklagad! Han fick nämligen tag på den idag och gick runt och fotade... tusen spänn på att han tappat den i golvet. Måste prioritera att köpa en ny kamera, jag klarar mig inte utan att ta kort!


frukost: latte, vatten

Lunch: en vidrig viktväktar låda, vatten

Middag: mormors goda gryta, klyftpotatis, grekisk sallad, en bit baugette, 2 glas vin,

Övrigt: ett glas cola, några salta pinnar, några chokladbitar, en latte, en delicato boll.


Uj uj uj, ingen matlista att va stolt över.....


Just det vänner, vill återigen bara säga att jag läser alla era blogger, men e såååå värdo på att kommentera. Det hinns liksom inte med. Men bara så ni vet, jag har inte glömt bort er :-)

Av Jessica - 18 oktober 2008 13:05

Erik va sötast i stan och lät mig få sovmorgon idag. Kl.8 kände jag mig utvilad och gick upp. Vi monterade ihop vår nya säng. Det blev faktiskt skitsnyggt! Ok att Malm e lite uttjatad och trist, men ändå stilren och enkel. Och ganska billig :-) Jag ska lägga in kort den när allt e klart!


Erik har varit till tippen med en massa gammalt skrot, bl.a en ful gammal bäddsoffa som stått och skräpat på vår baksida så länge att det flyttat in små gäster i den. Närå, men nästan.

Engla har sovit (och sover fortfarande, snart 3 timmar :-o ) i vagnen ute på framsidan medan jag och Liam rensat en massa i köket.

Vi har lyssnat på mina gamla Popstar skivor. Åhhh vilka minnen! Jag kom och tänka på hur livet kan ändra sig. Då, för ja... vad kan det va 7 år sen? så va jag övertygad om att min framtid va att göra karriär på TV! Jag älskade allt som hade med tv produktion att göra och njöt av jobb på meter. Att jobba med "vem vill bli miljonär" va tex skitkul!!!!!!! Men just popstar jobbet (som gjordes av MTV Mastiff) va ett riiiktigt skitjobb! Jag och min kollega Jenny tvingades jobba typ hundratimmarspass till en kass lön. Men jag har ändå en massa härliga minnen från den tiden. Nådastöten för min tv karriär blev andra året som jag jobbade med "big brother". Det va ett jättekul jobb OM det inte hade varit för att man blev helt utbränd! Vi fick jobba i treskift hullerombuller, knappt nån rast och jäkligt slitigt. Efter ett tag sa jag upp mig och därmed så tog alla vägar till en framtid på tv slut... :-( Och jag gick tillbaks till mitt gamla jobb som vårdbiträde, fick barn och ja, resten vet ni :-).

Så visst jkan det bli annorlunda mot vad man egentligen tänkt sig.... Men jag ångrar inget, Liam och Engla e det bästa som hänt mig! ...nä, nu ska jag sluta upp med att va sentimental och fortsätta göra nytta.


Om ett par timmar ska vi på fest hos min mormor som fyller 75 år. 

Ovido - Quiz & Flashcards