Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av Jessica - 23 oktober 2008 22:09

Oj vad jag har överfyllt min blogg med inlägg idag då, haha. Här e iaf sista, för sen hoppar jag i säng.


Tänkte på en sak ang napp. Liam e ju KÄR i sin napp! Han har älskat den sen dag 1 och kan inte leva utan den. Men nu har han den iaf bara vissa stunder (när han sover, sitter i vagnen, ska mysa o liknande). Engla har varit helt tvärtemot, hon har hatat napp! När hon va mindre så fick min tutte agera mänsklig napp. Men NU, vid 1½ års ålder så går barnet och blir halvt besatt av nappar :-o. När jag ligger och nattar henne så ser jag helt plötsligt hur hon ligger där med en napp i munnen. Då ha hon smugglat med sig den för att ha den efter vällingen. Rackarns unge! jag lovar att det är bara för att Liam har napp. Hon ska ha ALLT samma som han. Och hur säger man då till henne att hon inte får ha den när Liam får??? Vi ska ju sakta men säkert försöka vänja av Liam helt, men hur det då om Engla lyckats vänja sig vid napp? Haha, vilka probs man har.


Imorrn ska jag till frissan och fixa håret.Klippa och slinga. Det blir efter många om och men ljust! Ni har ju dessutom även röstat fram att jag ska va blond ;-). Närå, men känns smidigt att ha det då utväxten inte syns lika mycket som på mörkt hår.

Frukost: inget, jag sov

Lunch: 2st skivor danskt rågbröd med mosad avokado (ett nytt craving jag har) latte, ett glas fun light

Middag: en liten portion fullkornspasta med tomatsås, vatten

Övrigt: en bit av den smaskiga äppelpajen, en klick vaniljglass ( se, som Mona  brukar säga, även jag kan svulla ;-)) ett glas cola light, två lakrits nappar.

Av Jessica - 23 oktober 2008 18:41

Som kontrast till mina två tidigare inlägg så kommer här ett suuuupergott och megaenkelt recept på världens godaste äppelpaj! Jag hittade det i nya numret av Buffé (icas tidning).

Jag och Liam bakade den förut idag. Den smakar gammeldags, seg och knäckig äppelpaj. Dessutom så gjorde jag den på fiberhavregryn så den är väl nästan lite nyttig? ;-)


för 6 pers.

Ca: 6 äpplen

150g smör

3dl havregryn (jag tog fiberhavregryn, jättegott)

2dl socker

½dl ljus sirap (jag hade bara vit sirap hemma och det funkade oxå)

1½dl vetemjöl

½tsk bakpulver

2msk mjölk


Gör så här:

1) Sätt ugnen på 175 C. Smält smöret i en kastrull. Dra från värmen. Blanda i alla övriga ingredienser utom äpplena.

2) Skala, kärna ur och skiva äpplena tunt. Lägg äpplena i en smord, ungnsäker form. Fördela smeten över.

3) Ställ in i ugnen i ca: 30min eller tills pajen är gyllenbrun och knäckig. Servera med glass eller vaniljvisp.


Mat
Av Jessica - 23 oktober 2008 17:31

Så ja så ja gott folk. Med magbilderna ville jag mest visa att man faktiskt kan hålla vikten trots att man inte bantar (det va många som sa innan min pulverkur att den bara skulle funka medans jag körde den, att jag skulle bli fet igen efteråt). Och så tänkte jag att eftersom jag skrivit mkt om viktminskning och sånt så kunde jag ju visa lite bilder oxå....

Magen e helt ok nu, men som jag skrev, vore kul med muskler oxå :-).

och sen så tycke jag att man får väl tycka precis vad man vill? En del siktar högt och nöjer sig inte så lätt. Jag är en bra bit på väg att snart känna mig nöjd, låt mig få vara det utan pekpinnar :-)

Puss puss

Tack iaf ni snälla, söta rara som sagt snälla ord!

Av Jessica - 23 oktober 2008 14:00

Se hit gott folk, nu bjuder jag på något sensationellt! Nämligen bilder på min mage! Tre olika. En som är från maj 2007, två veckor efter förlossningen med Engla. Magen är HEMSK! Fet som en jäsande bulldeg.

Andra magbilden är från mars 2008, efter den omgångens bantning.

Sista bilden är alldeles nytagen. Det är på rätt väg, ska börja med massa sit ups så jag får lite muskler på magen oxå!


 hoppas ni inte blir rädda för första bilden, haha.

Av Jessica - 23 oktober 2008 13:33

Jag tycker det blivit lite väl lite mått och viktinlägg på sistonde ;-)

Som jag skrev häromdan, nu äter jag vanlig mat och godis, men i lagom dos. Jag har inte gått upp i vikt (tuuur) och här e veckans mått och hur mycket jag tappat sammanlagt sen första mätningen i slutet på augusti:


Överarm: 27,5cm (jag har alltid haft kralliga armar) -1,3cm

Midja: 67,5cm  -6,5cm

Runt magen (bilringen ni vet): 74cm  -12 cm VINNAREN

Rumpan: 85,5  -5,1cm

Lår: 54,5cm  -2,5cm

Knä: 37cm  -3cm

DAGENS vikt: 58,5kg   -5kg

Längd: Jag är 167 cm lång

Av Jessica - 23 oktober 2008 12:54

Idag skulle jag egentligen ha fixat en massa skoluppgifter, men när jag vaknade hade jag dunkande huvudvärk så jag har faktiskt legat och vilat hela förmiddagen. Jag har fortfarande oooont i huvudet men tänker ändå hämta Liam och Engla tidigare från dagis. Jag saknar dom så mycket. Mina små älsklingar!!!!!!!

Betalat räkningarna har jag iaf klarat av. Skönt att ha det gjort men lika deprimerande varje månad, haha.


Å va jag längtar till jul. Jag har sagt det förr, men är sååå sugen på att julpynta. Det e så mysigt! 

Tänk, i helgen ställer vi om klockorna till VINTERtid. Fy tusan, som ett bevis på vad man har framför sig, kyla och mörker. Nä, jag gillar bättre atts tälla om till sommartid.

Och detta med att få sova en timma längre nu när man ställer tillbaks klockorna kan jag och Erik glömma. Detta innebär att ist för att bli väckta vid 5.30-tiden så kommer ju klockan va 4.30 en tid framöver....

ja, ja.

Ovido - Quiz & Flashcards