Alla inlägg den 20 oktober 2008

Av Jessica - 20 oktober 2008 22:53

Nu har vi pysslat klart för idag. Hade för en gång skull egn tänkt kolla på tv, men det e nåt vajsing i området där vi bor så det bara e brus på tv:n. Istället satte jag och Erik igång med att rensa ur vårt inneförråd samt slå in Liams födelsedagspresenter.

Och så satte vi upp draperiet i sovrummet. Skitskönt! Nu slipper man ligga och stirra in i fula garderober när man ligger i sängen. Tyget skärmar av lite.

Jag lägger även in bilder på halvklara sovrummet före och efterbild. Svårt att få bra bild, nya sängen vill gärna se gul och ful ut på fotot... Det vi har kvar att fixa e lite småpill. Helst skulle jag vilja måla väggarna kritvita (nu e dom svagt ljusblå) men orkar inte på ett tag. Nytt element ska införskaffas, ny taklampa och nytt överkast. En platt tv skulle sitta fint det me.... :-) Det e svårt attfå rummet riktigt trevligt eftersom det saknar fönster och gärna känns lite grottaktig.


Imorrn e jag hemma med kidsen på förmiddagen. Sen på em när jag ska till Astrid Lindgrens barnsjukhus på rundvandring så får Erik passa barnen. Sen om båda mår bra så får dom gå till dagis på torsdag. Utslagen smittar nämligen inte när dom väl har kommit och doktorn sa att det räcker att bara va hemma en dag.


Hoppas ni haft en fin dag allesammans!


frukost: en skiva rågbröd, ½ latte

Lunch: naturdiet rtd jordgubb, vatten

Mellis: Alevo dietbar arrak smak, vatten

Middag: två skivor rågbröd med mosad avokado, vatten

Övrigt: en latte, några godisar :-)

Av Jessica - 20 oktober 2008 18:21

Haha, javisst svinto (kommentaren i förra inlägget), nu blir det godis varje dag :-D. Jag e ju en riktig gottegris och känner att utan mitt älskade godis så kan jag inte leva. Men du ska veta att det är inga stora mängder jag äter (som förr då jag åt typ en påse om dagen) utan bara ett par, tre stycken och det ska jag väl inte bli tjock på ;-)


Just ja, har fått en hel del frågor om OSIS grejen till håret. Den finns hos frisörer och kostar oftast runt 189kr. Bor man i Stockhom så säljer en frisörsalong på Götgatsbacken sånna till bra pris 2st för 179kr.


Idag började det bra! Jag fick alla rätt på provet som vi hade om nervsystemet. :-) *Nöjd*

På eftermiddagen ringde dagis till min mobil och sa att Liam har konstiga utslag över hela kroppen, som runda ihåliga ringar.... skumt! 

Jag åkte och hämtade Liam och vi begav oss till vårdcentralen. Där kollade två olika sköterskor på honom utan att fatta vad detta va för något konstigt. Efter lång väntan fick vi komma in till distriktsläkaren. Hon hade heller aldrig sett nåt sånt och kallade in två doktorskollegor. Den ena konstaterade snabbt att Liam har "Femte sjukan". Det är ett virus och symtomen är just dessa serpentinformade  utslag samt väldigt röda kinder. När väl utslagen kommit så smittar man inte, men dom rekommenderade ändå att Liam ska stanna hemma imorrn. femte sjukan är inte farlig men utslagen kan sitta i upp till två veckor.


Nu ska jag och Erik fortsätta mixtra i sovrummet.

Förresten, köpte ny kamera idag! Erik har en kompis på elgiganten så vi fick nice price på en ny, champagnefärgad canon ixus! Kanoners!

Ovido - Quiz & Flashcards