Alla inlägg den 19 oktober 2008

Av Jessica - 19 oktober 2008 22:51

Engla tvingade upp mig kl.6 idag. Det va alldeles mörkt ute och spöregnade. Vi satt vid frukostbordet med tända ljus och hade riktigt mysigt! Sen såg vi en film och runt åttatiden så behagade herrarna Sikström att vakna.


Jag, mamma och Engla åkte till Ikea på förmiddagen. Engla sov sig igenom hela besöket så vi hade tid att strosa i lugn o ro. Eller ja, det va ju FOLK precis överallt så man fick kryssa med barnvagnen. Men vi hittade iaf en massa fint. Bl.a ett snyggt, svart tyg till draperier i sovrummet, en avlång tavla, en byrå, kuddar och påslakan. Medan vi trängdes på Ikea så va Erik och Liam på barnkalas och käkade tårta.

Efter Ikea va vi och köpte blöjor. Jag plockade på mig 4 paket, pampers och Libero, lite schampo och lösviktsgodis. I kassan så INSISTERADE min supersnälla mamma på att hon skulle betala! Tack tack söta mamma!!!!!

På vägen hem gjorde mamma, jag och Engla ett stopp hos min mormor och morfar, fikade lite och pratade om gårdagens kalas och sen va det dags att bege sig hemåt. 

Emelie, Martin och Elma hade varit på besök när jag va borta, tråkigt att jag missade dom!


Nu på kvällen så har jag och Erik sammarbetat så duktigt och lyckats knåpa ihop nåt sorts draperi av tyget jag köpte. Byrån monterades även upp. 

Nu e det så att kameran faktiskt tyvärr e paj så kan inte lägga in bild just nu, men snart så.


Vi fick vår sänggavel såld idag! Eriks mamma va här och blev förtjust i den (!) så hon pröjsade 1500kr på stuberten och släpade me sig den hem. Perfa, då har vi lite pengar så vi kan köpa ny digitalkamera :-D.


Nu ska Erik förhöra mig på nervsystemet och hjärnan, prov imorrn! Pust!

 

Frukost: chaite, 2st sivor danskt rågbröd med keso, så himla gott!!!!!!

Lunch: kebab med bröd, cola light

Middag: chevreost sallad, vatten

Övrigt: en liten bit kaka hos mormor (kände mig tvingad att smaka) lite lösviktsgodis.

Ovido - Quiz & Flashcards