Direktlänk till inlägg 16 juli 2008

sele?

Av Jessica - 16 juli 2008 10:09

Planen idag va att ev ta en cykeltur med barnen och min mor till nåt bad. Men jag vette tusan, det blåser som fan ute. Och cykla känner jag mig inte så sugen på. Dagen, eller snarare natten började med att jag fick sjuuk mensvärk! Har inte haft så ont sen innan barnen föddes (då hade jag stora problem, va tvungen att sjukskriva mig från jobbet en gång i månaden p.g.a att jag vart riktigt dålig). Halva morgonen idag låg jag med varm vetekudde på magen. Tillslut gick det onda över :-).

Funderar på att ta en sväng till Babyland. Liams vagn knarrar om hjulen. Skitirri! Det hjälper inte att man smörjer och fixar. Nu måste vi ha lite experthjälp.

Jag har även funderat på om vi ska köpa sele till Liam med "koppel". Han e ju så ooooooooootroligt snabb (ni som känner honom vet! Han e ju värre än Duracellkaninen på uppåttjack) och är man ute så bara sticker han! Man hinner inte ens reagera förrens han är flera kilometer bort. Eller uppe i ett berg, eller i värsta fall på parkeringen.... Det är så man blir gråhårig. Han lyssnar inte för fem öre. Därför måste han ofta sitta i vagnen. Det känns trist, man vill ju så gärna ge han lite frihet att gå (springa ;-)). Hålla i handen funkar typ 5 sek sen bryter han sig fri och springer till skogs *pust*. Jag blir så rädd att nåt allvarligt ska hända därför har jag tänkt att om man har sele på han så har man ju koll att han inte sticker iväg. Men så känner jag att fan, det är ju ingen hund jag skaffat...

Å, jag e klyven. Det är ju inte för att va elak jag vill ha sele, tvärtom för allas skull. Och så måste jag erkänna att jag e lite rädd för va folk ute ska säga. Jag VET, man ska skita i vad andra säger, men jag har fått så jävla mkt skit så jag orkar inte ta mer snart. Jajja, vi får se hur jag gör :-).


 
 
Sofia

Sofia

16 juli 2008 13:33

Jag tycker sele är jättebra, det är ju för Liams säkerhet! I storstäder utomlands har de ju rep som ungarna håller i, vet inte om de sitter fast ;) Jag är dessutom pedagogiskt utbildad i 5 år så mina råd kan du lita på ;) *asg*

http://edomopedosmorsa.blogg.se

 
Camilla

Camilla

16 juli 2008 15:41

Köp sele! Förstår dig fullt ut, o lite till!!

http://stjarne.blogg.se

 
Ingen bild

madde&wilmer

17 juli 2008 10:05

hej!

ja nu sitter man på jobbet och jobbar sin sista dag innan SEMESTERN:-)
Igår var vi och la om våra lån på huset och nu är vårat topplån borta på huset*JIPPI* på 2½år har vi lyxats få bort det på:-)

klart att du ska köpa sele,det har vi till wilmer...herregud skit i vadandra tycker och tänker!Vad f*an poj´ken kan bli överkörd av bilar!!

kramar till dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards