Direktlänk till inlägg 13 juli 2008

Firat farsgubben

Av Jessica - 13 juli 2008 19:14

Idag trodde man till en början att det skulle bli en riktig kanondag, men det mulnade på och vart "uppochner väder"= svensk sommar. Erik och barnen lekte hela förmiddagen på baksidan. Jag fixade en massa inne (hehe, fastnade en del framför datorn). På eftermiddagen va vi hos pappa för att fira hans födelsedag i efterskott. Vi fikade utomhus och Liam och Engla lekte glatt med Carro, Denise och Fredrik.


Jag fick riktig ångest idag när jag tänkte på att Engla börjar dagis om 5 veckor... min lilla tjej. Hon kan ju inte ens gå själv ännu. Och mammigare unge får man leta efter, hon är fullkomligt fastklistrad vid mig. Så det känns jäkligt jobbigt att behöva lämna bort henne :-(. Liam har ju redan gått ett år på dagis så där funkar allt.

Mina mammadagar börjar sina och jag börjar plugga i augusti, och Erik har ju sitt jobb (som jag iofs inte vet hur det blir med i höst... men, men...) så tyvärr måste båda barnen gå på dagis.


Sätter in bild på Englis i flamingoklänning :-)

 
 
Camilla

Camilla

13 juli 2008 21:00

Förstår din ångest, jag har också lite ångest över dagisstart o då är ju Tilde ändå ganska mkt "större" än Englis. Men vad gör man?? Det kommer nog bli bra ska du se, är ju faktiskt extremt få barn som inte trivs på dagis!! :-)

http://stjarne.blogg.se

 
Ingen bild

Lisa med Tindra

13 juli 2008 21:23

Det kommer gå jätte bra med dagis ska du se. Hon kommer säkert lära sig gå på en gång oxå =) så det ska du inte vara orolig för. Finns ju barn som är mindre än englisen som börjar på dagis. Kramis

 
Sofia

Sofia

13 juli 2008 23:29

Försök istället tänka att det kan vara bra för henne att börja på dagis och lära sig att vara borta från dig lite. Edwin hade knappt varit borta från oss alls när han började dagis men det gick bra ändå!

http://edomopedosmorsa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards