Direktlänk till inlägg 5 juli 2008

Gekås!

Av Jessica - 5 juli 2008 20:30

Dagen började med torgmarknad inne i stan. Vi köpte latte till oss och jordgubbar till barnen och så mös vi i solen. Sen strosade vi runt och tittade på en massa krimskrams. Jag köpte ett par rosa foppatofflor till Engla. I minsta storleken så är de faktiskt söta *ler*.


Sen åkte vi till Ullared och mötte upp mamma, Carro och Fredrik. Vi gick in på Gekås. Erik stannade i lekparken med Liam och Engla medan jag shoppade loss. Jag älskar shopping i alla dess former, det är en av mina största hobbies!!!

Jag hittade en massa "bra att ha" grejer, bl.a superbra plattång till mig, elvisp ( den gamla fick man stötar av och jag tänker varje gång som jag bakar att jag måste köpa en ny), strykjärn ( vårt gamla va i tre delar...) åkpåse till Engla, sittdynor till vagnarna, regnställ till Engla, pyjamasar till barnen, bodys till Engla, klänning till Engla, myggnät, nätkasse till vagnen, "Fem myror..." DVD box, cd-skivor, strumpor, kalsonger i mängder till Erik, söta bebiskläder till min vän Camilla som snart får sin andra dotter, leksaker mm. Jag har lagt in bilder på det mesta jag köpte till kidsen.

4700kr fattigare lämnade jag varuhuset. Oooops! Och Erik som sa att jag hade en limit på 1000kr. Men va sjutton, jag hittade ju massa bra grejer jue. Nödvändiga grejer. Vem kan t.ex motstå mjukisbrallor för 34,95kr/st? Jag köpte flera i olika färger till Liam. Perfa på dagis.

Jag, mamma och Carro ska tillbaks till Gekås nån dag sen igen, hehe. Jag missade en massa som jag vill kolla på.


Efter shoppingturen åkte vi hem, duschade och gick långpromenad. Vi följde med hem till mamma o co. Vi drack vin och åt ost och kex. Liam och Engla sov i sina vagnar. En lyckad dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards