Direktlänk till inlägg 30 november 2008

mat på nätet

Av Jessica - 30 november 2008 20:26

Just nu sitter jag och Erik och exprimenterar lite. Vi har nämligen tänkt vara så moderna att vi ska våga oss på att prova storhandla mat via nätet.... På www.mataffaren.se så kör coop hem mat och frakten kostar bara 85kr. Jag kan säga att för oss är det lätt värt det. Varje gång vi storhandlar är det en nära döden upplevelse som tar hela förmiddagen. Nu sitter man i lugn och ro o klickar i det man ska ha. Man har hela tiden koll på vad man e uppe i och man köper inte en massa onödigt (när jag o Erik e på ica maxi så har vi brännt 500 spänn på typ filmer, leksaker, musik osv redan innan vi kommit fram till maten). Jag tänkte att maten kanske skulle va extremt mkt dyrare om man beställer på det här viset, men jag tycker att det ligger på typ samma. Men man får ju hålla koll och kanske inte köpa det som är svinigt dyrt.

Dom leverrar imorrn o man får bestämma tid själv. Så jag ska avlägga rapport sen om det va bra eller dåligt att storhandla via nätet..... Hoppas det funkar bra, isf kommer vi tjäna maaaassa tid på att göra så här. Våra grannar kör ju på det här viset och dom e asnöjda!


tjingeling!

 
 
Annie

Annie

30 november 2008 21:19

Ha en kompis som testa... å hon sa att de gick super bra, vet dock inte om de var i från samma tjedja som ni beställt i från...

http://annieslivochtankar.bloggagratis.se

 
Mona

Mona

30 november 2008 22:07

fy vad fränt!!! snacka om att ni bor i storstan. den där affärsidén finns inte här uppe i norr. i alla fall inte vad jag vet och absolut inte här i älvsbyn... praktiskt!! fast det går ganska bra att handla för oss. jag far iväg själv och det blir smidigt och bra. men hoppas det funkar prima för er!!

kramen

http://mittimittliv.bloggagratis.se

 
Therese med Anton och Wilmer

Therese med Anton och Wilmer

1 december 2008 10:46

Spännande! Väntar med spänning på hur det var när du fått hem alla varor. Är så nyfiken på om det funkar men är för feg att prova ;)

http://tessan80.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

1 december 2008 12:57

Mamma använde netxtra eller vad det hette förut, va ganska länge sen iofs. men hon tyckte det va bra. minns inte varför hon slutade.. tror att det var för att hon vill kunna "se klämma o känna" på grejerna typ. Men kött o sånt kan man ju handla själv, så kan de få komma hem med torrvaror o specerier etc. Tror inte att det finns här nere hos oss heller :-( Men jag har iofs inte kollat upp det.

http://stjarne.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards