Alla inlägg den 28 november 2008

Av Jessica - 28 november 2008 16:35

Jag pratade med Erik i telefon och beklagade mig över hans trasiga bankomatkort och då kläcker han ur sig att han ju redan visste att det inte funkade!! Eh... va det då ett smart drag av honom att låna ut det så jag trodde jag skulle få handla utan att sen kunna det? Men Erik sa att han bara glömt bort att det va paj. Typiskt honom!

Hur som helst så blev straffet ;-) att han fick handla klänningarna. Och här nere ser ni bilder! Jag avskyr sånt där "rysch-pysch" annars, men vid rätt tillfälle (stort kalas) så kan det va ok. De översta klänningarna är myyyycket finare i verklighet än på bild. Den ena e mörkcerise och den andra mörklila. Den nedre e jättesöt lila med prickar.

Nu hoppas vi på att få gå på massa kalas framöver :-D.

Av Jessica - 28 november 2008 11:52

Efter att ha suttit nu hela förmiddagen med Urinorganarbetet så tänkte jag unna mig en sväng i centrum på lunchen. Jag är pank, men hade fått låna Eriks kort. Diverse förnödenheter tänkte jag inhandla, som tandborstar till barnen, ansiktstvätt+ ansiktsvatten, julduk till köksbordet OCH viktigast av allt: Jag har letat länge eftr jul klänning till Engla och idag hade dom jättefina finklänningar för endast 99kr på Lindex. Ordinarie pris på klänningarna är 299kr. Jag stegade in på Lindex och till min glädje fanns det tre klänningar kvar i Englas storlek. En i varje färg :-). Då måste det ju bytyda att hon ska ha dom, så jag tog alla tre. (perfekt eftersom hon behöver tre, en till adventskalaset på lördag, en till julafton med eriks släkt, en till juldagen då vi firar med min släkt och silverklänningen som jag köpt förut får hon nog ha till nyår. Vad vi nu ska hitta på då.... jag känner mest för att bara va hemma och hyra film, haha men det ska vi inte prata om nu) Tänkte att vafan 300kr ist för 900kr e ju ett kap. Tanten på Lindex sa att det va tur att jag hann få tag i klänning för det hade varit låååång kö till dom utanför innan butiken ens öppnat. Jag plockade även på mig ett par jeans till Liam och ett par strumpbyxor till mig och gick till kassan. Där dom givetvis inte tog PIN kod och jag fick absoluuuut inte handla på Eriks kort. Jaja, bara att stega i väg till bankomaten. Försökte ta ut pengar, men det stod att kortet ej funkade!!! Gick till annan bankomat, men funkade inte där heller. Då tänkte jag att ett mirakel kanske skett under natten, så jag prövade mitt kort, men på det fanns bara 21,50kr och det får man inte ens en reaklänning för.

Surt fick jag gå tillbaks till butiken och förklara att kortet inte funkade. Tanten i kassan tittade skeptiskt på mig och jag bad att få lägga undan grejerna till i eftermiddag. Då får minnsan Erik ta sitt Amex kort och handla sakerna.Och faaan ifall dom sålt kläningarna vidare till nån anna, då blir jag gaaaalen! För imorrn (om det nu finns några kvar) så kostar klänningarna återigen 299kr.


Jag blev så deprimerad över att inte kunna shoppa så jag skramlade ihop alla enkronor i min väska och unnade mig en chailatte på Espresso house. Ni som inte  provat deras chailatte måste verkligen göra det. Den e sååå god! Och en bra grej e att man inte blir sugen på nån kaka eller så för chaien e rätt söt som den e.


Nä, nu får jag allt sätta fart på den där otroligt ointressanta arbetsmiljöuppgiften som faktiskt är den enda uppgiften jag har kvar i skolan :-).

Ovido - Quiz & Flashcards