Alla inlägg den 6 november 2008

Av Jessica - 6 november 2008 23:07

så satt jag och Erik i vår lägenhet i Gullmarsplan och va nervösa inför morgondagen. Efter all väntan, längtan och spänning så va det äntligen dan före dan, dagen innan mitt snitt med Liam, dagen innan vårt första barn skulle få se världen. Jag minns hur pirriga och förväntansfulla vi var... vi visste ju att morgondagen skulle förändra våra liv! Och det har det verkligen! Sen dess har vi ju hunnit få ytterligare en liten knodd och vi är lyckligast i hela världen.


Imorrn fyller vår älskade Liam hela 3 år!!!!

Och som han har längtat efter sin födelsedag. Han har tjatat varje dag i flera veckor. Sötnosen!

I måndags sa han till Engla:

"Idag är det måndag och vet du vad som händer på fredag? då fyller jag år! 3 år" och så visade han stolt upp 2 fingrar, haha.


Idag har Engla varit mkt bättre, hon hade nog kunnat gå till dagis egentligen. Men ist va vi hemma och lekte och tog även en sväng till centrum och handlade det sista inför Liams kalas.

Jag och Erik har bakat lite mer ikväll, vilket betyder att jag även smakat på en massa onyttigt, suuuuuck! Skärpning!


Mat

Frukost: 1½ skiva danskt rågbröd, latte

Lunch: kycklingsallad med bulgur, vatten

Middag: tonfisk med kokta soyabönor. Det va inte gott, drack julmust och det va däremot jäkligt gott!!!

Övrigt: några turkiska peppar, smakbitar från våra bakverk.

Av Jessica - 6 november 2008 12:44

Jag och min syster Carro har modifierat receptet med sega chokladrutor till sega VITchokladrutor. MUUUUMS! Jag är ett stort fan av vitchoklad så detta va smaskens tycker jag. Dock ganska sötsliskig, men man behöver ju inte ta sååå stor bit ;-)


 

Sega vitchokladrutor:


100g smör

2ägg

3dl strösocker

1½dl vetemjöl

100g vit choklad

1½tsk vaniljsocker

2tsk bakpulver



Smörj och bröa en ugnsform med måtten 20x25cm. Smält smöret på svag värme, lägg i bitar av vit choklad och låt även det smälta, se bara upp så det inte bräns vid. Vispa ägg och socker pösigt och rör ner det smälta smöret. Blanda mjölet med vaniljsocker och bakpulver. Rör försiktigt ner i blandningen. Häll smeten i formen och grädda ca:35 min i 150c. När ni tagit kakan ur ugnen, "slå" den mot spisen så den sjunker ihop. Då blir den så där seg och god :-)

NJUT!

Mat
Av Jessica - 6 november 2008 12:39

Engla har helt och hållet fastnat för en gammal låt som heter "Once in a lifetime groove".

Det va så att min mamma hade med sig en musik dvd för ett tag sen och på den fanns videon med den här kattlåten som min lilla tjej ska lyssna på om och om igen hela dagarna. Hon fullkomligt TJUTER av lycka när den spelas!

Liam har oxå haft sånna där favoritgrejer! Ett tag ville han lyssna på Mora träsk heeeeela dagarna och en period skulle han se filmen Madagaskar heeeeeela dagarna. Haha, dom e roliga dom små liven!!!!!


Självklart vill vi ju inte att ni ska få missa Englas låt så här har ni den:

Ovido - Quiz & Flashcards