Alla inlägg den 24 november 2008

Av Jessica - 24 november 2008 21:36

Usch, känner mig väldigt missnöjd med det jag stoppat i mig idag :-( Jag får inte äta för mkt för då får jag inte plats i julklänningen. Julen ja... jag är ju en sån person som verkligen ÄTER runt jul! Jag gillar julmat, choklad och allt sånt där. Jag går alltid upp några kilon runt jul. Får se hur det blir i år... man kan ju alltid späka sig i januari sen ;-) Det är ändå en sån trist månad så då kan man ju ha ännu lite tristare, haha.


mat idag:

frukost: chailatte, nutrilett bar

Lunch: gorbys pirog (jag vart desperat hungrig och hade bråttom) light saft

Middag: En bit hemlagad pizza med skinka/banan/curry, vatten

Övrigt: 3st salta kex, lite mögelost, 5st färsk dadlar, typ 10 st gammeldags kolor :-o, en bit kladdkaka.

Kolorna skyller jag helt på den lille pojken som sålt dom till mig. För länge sen va jag snäll och beställde ur en sån där världsnaturfonden katalog. Idag kom asken med kolor. Då måste man ju prova. Och dom va goda....


Imorrn ska jag bara äta pulver eller bars till frukost och lunch. Eller fan, ska nog köra så resten av veckan. Jag lovar att inte ta en endaste bit godis imorrn!!!!!!!!  Jag måste hållas hårt annars fuskar jag. Jag är världsabäst på att lura mig själv.

Av Jessica - 24 november 2008 18:36

Minns ni att jag för ganska exakt 3 månader sen (den 22/8) beställde namnsmycke från gobbit.se? Ja idag kom det då... Jag hade glömt bort att jag skulle få det eftersom det tagit såååån tid. Men nu är det här och jag e väl ganska nöjd. Det är enkelt, ska se lite hemmagjort ut och bäst e ju att det står Engla och Liam :-). Dock så valde jag lite för lång kedja så den ska jag nog byta ut.


Snön vräker fortfarande ner ute! Finns det nåt stopp eller? Det känns så meningslöst för man vet ju att det ändå kommer bli slask om några dar. 


Jag har inte kännt mig helt 100 idag och på eftermiddagen upptäckte jag att jag har lite feber. Suck! Jag som skulle tränat body pump. Sjukdomarna bara går runt, runt. Jag måste lägga mig tidigt idag så jag blir bättre. Imorrn ska jag till frissan. Så nu ska jag då bli lite mörkare. Jag har bestämmt mig nu för att jag e trött på det blonda. Men sen när solen börjar titta fram igen till vårkanten så ska ni se att det är Jessica som går och blonderar sig igen :-).


Just det, nån som vet vart man kan shoppa en dubbelpulka? Skulle behöva en att dra kidsen i till dagis.

Av Jessica - 24 november 2008 11:18

Nu tar jag mig en liten välförtjänt paus i pluggandet. Jag satt uppe sent igår och hela förmiddagen idag. Nu ska jag ist städa lite tänkte jag. Det är inte kul, men jag slipper iaf använda huvudet.


Nu e det ju sanslöst mkt snö ute! Imorse gick det knappt att få upp ytterdörrn för att det snöat en massa under natten. Till dagis fick jag öva på min simultankapacitet genom att dra en pulka och en snowracer samtidigt som jag själv försökte överleva i typ snöstorm som bara blev värre längst vägen. Engla grät hela vägen över snön som piskade i ansiktet.

Vintern, sa jag förresten att jag älskar vintern... INTE!

Ovido - Quiz & Flashcards