Alla inlägg den 16 november 2008

Av Jessica - 16 november 2008 22:29

Nu helt plötsligt så säger Erik att han tycker jag ska va mörk, att det ramar in mitt ansikte bättre (!). Jaha.... Den som lever får se.


Ätit:

frukost: 2st skivor rågbröd, en banan, latte

Lunch: (inte bra) en cheeseburgare i farten från mcd

Middag: kyckling, lite grekisk sallad, klyftpotatis,vatten

Övrigt: 4st bitar mörk choklad lemon/ginger *mmmmm*, 4st viktväktar kolor, några viktväktar lakritsar, en chailatte,julmust.

Av Jessica - 16 november 2008 18:04

Nej se det snöar, nej se det snöar, det var väl tråkigt hurra.

fy tusan, idag föll den, första snön! Jag verkligen aaaaavskyr snö! Förra vintern som va extremt snöfattig passade mig perfekt! Men nu börjar kylan ändå komma springande och vad kan man göera åt det? Som tur e så smälte ju snön idag direkt. Fast självklart tycker jag att vi ska ha lite snö i vinter så barnen kan få leka. 


Idag började vi roa oss med att storhandla på Ica maxi, hela familjen tillsammans. Erik sa att detta va fan sista gången! Det är inget kul söndagsnöje. I fortsättningen kanske vi borde göra som våra grannar och köpa mat från netextra.se . Fatta vad nice, för 99kr får man maten hemkörd och inburen i hallen, skulle passa oss perfa. Jag ska ta mig tusan ta och kolla upp det där på allvar!


efter handlingen gjorde vi nåt roligare, jag och Liam gick på 3års kalas och Erik och Engla tvättade bilen :-D Perfekt uppdelning tycker jag ;-)


sen när klockan va runt fyra på eftermiddagen kände vi för lite frisk luft. Tempen ute stod på nollan, vi tog på oss massa kläder och begav oss ut i kylan... och MÖRKRET! Det va ju som mitt i natten :-o vi såg inte ens gungorna, jag skojar inte. Nä, ännu en värdo grej med vintern, mörkret!


Imorrn ska jag alltså till frissan och jag har fortfarande inte bestämt mig. Synd att min ordinarie frisör flyttat till London. Lena kom hem!!! Du va så bra smakråd!

Här kommer + och - lista (jag äääälskar listor ;-)) 


BLOND

+

Jag har fått till en bra blond färg


Känns snyggt vissa dar



-

När det är så här pass blont så syns utväxten eeeeextremt fort


ansiktet "försvinner och bleknar" lite när jag är blond


folk kan kalla mig för dum bondin ;-)


MÖRK

+

Praktiskt, speciellt om det är mittemellan färg för då smälter utväxten in


Folk säger att mitt ansikte o mina ögon kommer fram mer i mörkt hår


-

Utväxten kan se "grå" ut mot det bruna


Färgen kan kännas lite trist



Fasen, kanske ska göra som min syrra Carro sa; raka av mig allt hår och köpa en blond och en brun peruk....



PS: bara måååste lägga in en sån fin huvudfoting som Liam ritade helt själv igår! Jag va tvungen att rama in den, hihi

Av Jessica - 16 november 2008 15:13

Å jag hatar att jag e en sån person som aldrig kan bestämma mig! Jag är expert på att vela och ha ångest! Suck.


Hur ska jag göra med mitt jävla hår??? Blond eller inte? Jag sa till Erik att jag kanske vill ha sådär lite mittemellan, ljusbrunt. Det röstade han ner med en gång o sa att det är asfult :-(. Fast jag trivdes rätt bra 2005 när jag hade det. Ajg kan lägga in lite gamla bilder så kan ni väl säga va ni tycker????

Jag lägger in fler sen när jag har tid, måste laga lite mat nu!

Ovido - Quiz & Flashcards