Alla inlägg den 15 november 2008

Av Jessica - 15 november 2008 18:13

Nu e kalaset över! Det gick superbra!!! Vi har så trevlig släkt :-) Fullt ös och hög ljudnivå precis som det ska va ;-)

Liam fick så himla mycket fina presenter (se bilderna) han blev alldeles snurrig i huvudet av alla paketen och visste inte vart han skulle göra av sig själv, haha. Vi får plocka undan en del och ta fram lite igen i taget.

Men hur som helst så va det trevligt, tack alla som va med och tack ännu en gång för alla jätefina grejer!!!!!!


Nu ska jag strax hoppa in i duschen och sen göra en chevreostsallad till mig o Erik!!!


Just det, min pappa måste ha slagit sig eller nåt. Det är så att vi jättelänge frågat om inte vi kan få köpa hans bil, en silverfärgad volvo v70 -00, jättefin. Och nu helt plötsligt så säger han att vi kan byta bil med honom :-o alltså så vi får hans v70 och han får vår gröna v40 -98... Jag är mållös och hoppas att detta inte bara är ett infall utan att vi verkligen kommer få överta hans bil. Vilken dröm att verkligen få plats i bilen! Tack pappa, du e så himla snäll!!!!!!!


Puss o kram allihopa, ha en mysig kväll!!!!


Mat:

frukost: 2st skivor rågbröd, latte

Lunch: inget, glömde bort

Middag: kommer bli chevreostsalladen med ramlösa till.

Övrigt: ½ bulle, en liten tårtbit, en liten chokladkaka, en kärleksmums.

Som ni ser har jag mest fikat hela dagen- inte nöjd.

Av Jessica - 15 november 2008 13:06

Nu sitter jag här och väntar på att Liam och Engla ska komma hem. Dom har varit med farmor och farfar på förmiddagen så jag och Erik hunnit städa o fixa här hemma inför Liams släktkalas.

Om en timma kommer gästerna. Liam ser så frame mot att få paket igen :-)


Å vet ni, dom senaste 3 dagarna har barnen sovit till 07 på mornarna :-) fatta va LYX, som en riktig sovmorgon :-) Hoppas dom fortsätter i samma takt :-)


För övrigt så känner jag att vi i familjen e inne i en underbar "lunk" just nu, allt flyter, det går bra nu :-) (ja förutom ekonomin, men det e som vanligt ;-)). Annars så har Liam (vågar nästan inte skriva det om det skulle vända tillbaks igen) slutat slå andra barn och ist bli en så himla snäll kille !!! Jag e så stolt! Ingen kan tänka sig hur bra det känns i mitt hjärta. Nu e det bara Engla som tagit efter Liams jobbiga beteende och måste lära sig sluta slåss. Hon puttar och river andra barn hela tiden :-(. Hoppas inte det tar lika lång tid som för Liam (2år). Annars så känner jag att allt funkar så bra med barnen. Det e så himla kul att va med dom! Förut längtade jag mest till att Erik skulle sluta jobbet så han kunde komma hem och hjälpa mig, men nu går det kanon!!!!! Det är alltså så här bra det ska kännas att ha barn?! Är det så här det känns för dom flesta andra? Mitt liv har ju (iaf sen Engla föddes) mest bestått av att jaga Liam, passa Liam från att slåss, ha sönder grejer, rymma, klättra på väggarna osv samtidigt som även Engla kört sitt race... Vissa dagar (många) har jag varit gråtfärdig över att inget funkar. Men nu börjar det som sagt lossna och kännas sååååå bra :-). Inte en dag för tidigt :-) ;-).


Ha en mysig lördag allesammans!!!


Ovido - Quiz & Flashcards