Alla inlägg den 5 november 2008

Av Jessica - 5 november 2008 22:15

Även idag fick Engla stanna hemma! Snoret rinner, hon hostar och är hes. Jag sa till hennes fröken att det e lika bra hon stannar hemma imorrn oxå. Och på fredag e både barnen, jag och Erik lediga eftersom Liam fyller år. Då ska vi bara hitta på massa roliga lekgrejer tillsammans.


Det har inte gått att få nåt gjort här hemma när Englis e som en liten klängapa. Vi har mest suttit och byggt med duplo, lyssnat på mora träsk och myst. Efter lunch mötte vi upp min syrra Carro och gick en långprommis i solen. Super, frisk luft, motion för mig och en sovstund för Engla. Och så e det ju så himlans roligt att umgås med kära syster :-)


Liam hade spökfest idag på dagis. Han ville klä ut sig till spiderman. Han va så söt min lille prins när han sprang in på dagis i sina stora muskler *skratt*.


Får se hur mycket man hinner få gjort imorrn då. Jag skulle behöva städa lite inför helgen.


Nu e nog allt färdigbakat till kalaset iaf! Nu på kvällen gjorde jag och Erik båda tårtbottnarna till "brittatårtan" som vi ska ha på lördag. Hoppas den klarar av att va fryst tills dess....


Mat:

Frukost: en skiva danskt rågbröd, latte

Lunch: ungsbakad potatis, ramlösa

Middag: jag agerade riktig husmor och gjorde STEK i ugnen med kokt potatis och gräddsås. Smaskens.

Övrigt: 2st naturgodisar, 2st turkisk peber, massa smakprover av det jag bakat... fan! men det bara e så att jag med mitt kontrollbehov litar inte på Eriks omdömme utan måste själv smaka på allt....

Ovido - Quiz & Flashcards