Alla inlägg den 20 november 2008

Av Jessica - 20 november 2008 13:16

E bara inne en snabbis. Ska strax förbereda middagen, lasagne innan jag hämtar mina små älsklingar.


Många kanske undrar om jag inte pluggar längre, jovisst gör jag det :-). Men många i klassen har praktik nu så jag har massvis med hemuppgifter att göra. Som jag borde göra. Som jag är dålig på att ta tag i.... På sista tiden har barnen varit mkt sjuka, Engla va nyss hemma en hel vecka från dagis och den här veckan va dom hemma två dar igen. Och istället för att plugga ordentligt varje dag så går jag ist och hämtar barnen tidigare eller har dom hemma helt och hållet (som förra onsdagen då vi va på junibacken, samt imorrn ska dom oxå få va hemma). Men nästa vecka MÅSTE jag ta tag i alla många, långa, stora arbeten jag har kvar. För sen är det bara  två veckor kvar på den här terminen. Fatta, jag har snart gått en hel termin! Kan inte fatta det.


Hur som haver idag hann jag en supersnabbis till vårt lokala centrum. Där ska visst Wedins bomma så dom rear alla skor! Jag ruckade på mitt köpstopp och shoppade mig ett par svarta, klassiska stövlar på halva priset, dom hade kostat 699kr. Tycker jag va ett kap! Dom va suuuuupersköna! mjuka och med lagom klack. Jag vill inte ha utan klack för jag blir så kort.

Köpte även en vinterjacka till Liam. Han fick pengar i födelsedagspresent av sin morfar till det. Jag köpte en brun jacka. Tänkte att det är bra färg så kan Engla ärva. Men sen, väl hemma så kom jag på att hans vinteroverall e ju oxå brun... stackarn, ska han gå runt och se ut som en bajskorv hela vintern? Haha. Jag ska nog byta den till en annan färg imorrn.


Nä, dags att sätta fart!

Av Jessica - 20 november 2008 08:58

Jag är helt hes! Mina barn tvingade mig att sjunga "här kommer pippi långstrump" minst 35 gånger på raken. Medan jag sjöng satt Liam och log och Engla diggade järnet, haha. Efteråt tittade Liam på pippi i boken och sa "Jag älskar pippi" (!). Man kan säga att pippi är det nya Mora träsk, eller nya kattsången, eller nya Sunes jul. Pippi har ersatt barnens tidaga favoriter. NU e det pippi på dvdn som gäller heeeeela dagarna. (Kanske Camillas Tilde inspirerat lite? :-)) Men det är ok, Pippi kan va ganska kul, men inte hela tiden.


Bjuckar på morgonens bilder nedan!

Ovido - Quiz & Flashcards