Alla inlägg den 23 november 2008

Av Jessica - 23 november 2008 23:09

Jamen jag glömde ju helt bort att säga grattis till mig och Erik som firar 12 år tillsammans idag! Från början va jag en finnig 14 åring och Erik en spänstig 16 åring. Nu har 12 år gått och jag är en finnig 26 åring och Erik en tunnhårig 28 åring... Vart ska det sluta? ;-) Skämt åtsido, 12 år, tolv år.. jag kan inte fatta. Hur kan man stå ut med varann så länge? Hur kan nån stå ut med mig så länge... Vi måste väl va gjorda för varann? Visst har det funnits stunder då vi varit rejääääält trötta på varann, men på nåt sätt så verkar kärleken övervinna det mesta. Och så har vi ju fått uppleva meningen med livet tillsammans, våra två små barn!!!!!!

Av Jessica - 23 november 2008 22:57

Jag borde egentligen sova men känner att jag måste försöka komma igång med lite av mina skolarbeten. Jag ska välja en  sjukdom i gastrointestinalkanalen och skriva ett arbete. Det går sådär... jag har iaf skrivit överskriften. Känns bra att jag har en början ;-) Nämen allvarligt talat så skulle jag behöva en coach som står och piskar mig lite. Dålig självdiciplin? jag? javisst!

Av Jessica - 23 november 2008 18:41

Idag va det dop i Kolmården på schemat. Camillas lilla Ebba som skulle få ett namn :-).

Hela morgonen snöade det, men lagom till vi åkte så slutade det. 

Jag hade gjort mackor som vi skulle äta på vägen eftersom dopet skulle krocka med lunchen. Redan efter 15 min, i söderledstunneln så började Liam tjata om att äta och Engla tog på sig sin haklapp. Häpp, bara att ta fram det vi hade med oss. Resan gick snabbt och smärtfritt, Engla sov och Liam kollade på dvd. Vi timade perfa till dopet som började vid halv ett. Men gissa hur det gick i kyrkan?  Okej, Stillasittande i bil 2tim + stillasittande, tyst i kyrkan= Omöjligt! (Barn med myror i rumpan som absolut inte är sammarbetsvilliga.) Japp, våra små yrväder uppförde sig inte precis som man önskat sig i kyrkan. Liam ville springa runt och skrika och Engla skrek missnöjt hon med. Som tur var upptäckte vi att det längst bak i kyrkan fanns ett litet bord med kritor, pussel och böcker. Smart präst dom har där i Krokeks kyrka som förstått att alla inte vill sitta still och lyssna. Så vi upplevde dopet sittandes längst bak och lyssna på det som hände längre fram. Ganska ok faktiskt om jag ska va ärlig ;-).

Efteråt fick vi smarrigt fika.

Bebisen Ebba som döptes måste utan tvekan vara en av de mest nöjda bebbarna jag någonsig träffat! Vilken riktig liten gosprutt alltså!!!!!!!!!!


Och Camilla: Så jättekul att se dig igen. Du va så himla snygg!!! Alltså att du fött barn för 3½ månad sen är helt ofattbart :-o You go girl! puss


Resan hem fick jag sjunga hela tiden för att hålla Engla sysselsatt. Det snöade en hel del en bit på vägen så vi fick ta det lugnt.


Nu ska jag strax hoppa ner i ett bad.


Imorrn ska jag städa lite hemma sen är det plugga, plugga , PLUGGA som gäller. Basta!


Ätit:

frulle: ½ macka med skinka, latte

Lunch: en dubbelmacka med sallad, skinka, paprika och gurka, brämhults apelsinjuice

Middag:  En gourmetrulle på sibylla. Fan, kunde inte hjälpas, jag va så jäkla hungrig, vatten

Övrigt: en liten tårtbit, en koppa kaffe

Ovido - Quiz & Flashcards