Direktlänk till inlägg 30 november 2008

1:a advent

Av Jessica - 30 november 2008 19:01

Så va årets första advent här. Ute är all snön helt försvunnen och det är ca +5 grader (skönt tycker iofs jag, men synd om alla barn som inte får åka pulka).


Idag fick jag och Erik dispens från barnen för att kunna handla klart alla julklappar. Och va bra det gick. Varendaste lilla grej e införskaffad såsom:


* presenter till dagisfröknarna

*allt nya julpynt (bla. den mysiga, svarta, höga "konen", nya, svarta panelgardiner med tomtar- så där lagom "tomtiga", alla julblommor mm)

* alla barnens julklappar

* alla födelsedagspresenter till de sista som fyller iår (3st)

* 300kr julklappen ( Ny tradition i både min o Eriks familj är att de vuxna köper EN juklapp till ett värde av 300kr som ska passa vuxen kille eller tjej. Inte det lättaste men jag tycker jag och Erik hittade jäkligt bra grejer. Jag kan inte säga vad för jag vet att vissa i min familj gluttar in på min blogg i bland. Dock vet min mor vad jag köpt och hennes käft har en tendens att glappa, haha ;-))

*Ny fleecemorgonrock till mig (min gamla har jag haft sen i 7:an, den har jag slitit på och haft under 2st graviditeter så det va dags för ny)


Dessutom har jag nu fixat klart:

* så gott som alla julkort som ska skickas iväg

* Skickat in kort på Liam och Engla för förstoringar att sen rama in o ge bort till släkten

* Gjort en sån där almanacka på kidsen till farmor/farfar, mormor o morfar


Jag känner mig rätt i fas. Kan jag bara sätta fart o få klart mitt arbete i arbetsmiljön oxå så e jag helt på banan.


På julafton ska vi va hemma hos Eriks föräldrar (som bor 1 min från oss) och på juldagen firar vi med min familj hos farmor.

Dagen innan julfafton har vi som tradition att dom som vill i våra familjer får komma hem till oss på en uppesittakväll. Mysigt.


Ätit idag:

Frukost: 4 klunkar latte (fortf.. mätt sen gårdagen)

Lunch: ghaaa INTE bra, en gourmetrulle (som va jäkligt god) på vega baren, vatten

Middag: apelsin

Övrigt: 1 bit glutenfri kladdkaka, en lussebulle, lite glögg (vi va på 45 års kalas)


Nedan ser ni lite bilder från gårdagen.

 
 
Tove

Tove

30 november 2008 19:18

Skönt att känna sig i fas, jag har också införskaffat en del julklappar vilket är skönt men OJ från nu fram till jul kryllar det ju av folk i alla affärer :-/
Ni är verkligen familjen FIN med stora bokstäver, alltid lika fina och matchande är ni!

http://masserandemamma.blogg.se

 
Mona

Mona

30 november 2008 20:06

vad ni är duktiga på att ta kort på hela familjen! hos oss finns två kort på oss alla, det ena är från när Linus föddes, det som var i tidningen och det andra ett misslyckat kort från i somras... endast på mig och Dennis finns det nog ett vad jag är medveten om i alla fall...

ni är så duktiga!! och fixat alla julklapparna också, hur braär inte det?!!!

kramar

http://mittimittliv.bloggagratis.se

 
härmapan

härmapan

30 november 2008 20:49

Va roliga vi är... Jag har köpt sån där svart kon i 3 storlekar. ;-)

http://brallan.bloggagratis.se

 
Emelie

Emelie

30 november 2008 21:00

Åh, vad ni har hunnit med massor!! Vad skönt för er. Måste fråga en grej ang. presenter till dagisfröknarna; VA??? Ska man ge sånt också? eller hur funkar sånt? gör alla det? vad ska ni ge? =)
haha vad många frågor, men det va en grej jag inte hade en blekaste aning om.. tänkte bara ge julkort till dom!

och en sista ang. fotona; vilken FIN familj ni är!!!!!!!!!!!!!!!!

http://majasmamma.blogspot.com

 
Annie

Annie

30 november 2008 21:18

Fina kort...
Vill oxå ha ett på oss hela familjen, men har inte blivit av :-(
Ska försöka fixa de tänkte jag får se hur de blir med de ?! :-)
Tänkte gå till en fotograf OM ni ingen kan göra de på oss här hemma ?!
Har typ inga alls :-(
Duktigt med klapparna oxå... har knappt börjat, tur Tomas har de haha
Sån där korn har vi med, fast i en guld aktig!!! Dax att ta fram dem nu snart igen, lite julig!!!

http://annieslivochtankar.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

30 november 2008 21:46

Wow! Snacka om att vara driftig! Nu fick jag prestationsångest!

http://lisaocholivia.blogg.se

 
Therese med Anton och Wilmer

Therese med Anton och Wilmer

1 december 2008 10:45

Gud va fina ni är!
Du verkar vara så pysslig och fixar och donar. Du är ju värsta super mamman ju :)
Kramis

http://tessan80.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards