Direktlänk till inlägg 28 november 2008

Irri, irri, irri!

Av Jessica - 28 november 2008 11:52

Efter att ha suttit nu hela förmiddagen med Urinorganarbetet så tänkte jag unna mig en sväng i centrum på lunchen. Jag är pank, men hade fått låna Eriks kort. Diverse förnödenheter tänkte jag inhandla, som tandborstar till barnen, ansiktstvätt+ ansiktsvatten, julduk till köksbordet OCH viktigast av allt: Jag har letat länge eftr jul klänning till Engla och idag hade dom jättefina finklänningar för endast 99kr på Lindex. Ordinarie pris på klänningarna är 299kr. Jag stegade in på Lindex och till min glädje fanns det tre klänningar kvar i Englas storlek. En i varje färg :-). Då måste det ju bytyda att hon ska ha dom, så jag tog alla tre. (perfekt eftersom hon behöver tre, en till adventskalaset på lördag, en till julafton med eriks släkt, en till juldagen då vi firar med min släkt och silverklänningen som jag köpt förut får hon nog ha till nyår. Vad vi nu ska hitta på då.... jag känner mest för att bara va hemma och hyra film, haha men det ska vi inte prata om nu) Tänkte att vafan 300kr ist för 900kr e ju ett kap. Tanten på Lindex sa att det va tur att jag hann få tag i klänning för det hade varit låååång kö till dom utanför innan butiken ens öppnat. Jag plockade även på mig ett par jeans till Liam och ett par strumpbyxor till mig och gick till kassan. Där dom givetvis inte tog PIN kod och jag fick absoluuuut inte handla på Eriks kort. Jaja, bara att stega i väg till bankomaten. Försökte ta ut pengar, men det stod att kortet ej funkade!!! Gick till annan bankomat, men funkade inte där heller. Då tänkte jag att ett mirakel kanske skett under natten, så jag prövade mitt kort, men på det fanns bara 21,50kr och det får man inte ens en reaklänning för.

Surt fick jag gå tillbaks till butiken och förklara att kortet inte funkade. Tanten i kassan tittade skeptiskt på mig och jag bad att få lägga undan grejerna till i eftermiddag. Då får minnsan Erik ta sitt Amex kort och handla sakerna.Och faaan ifall dom sålt kläningarna vidare till nån anna, då blir jag gaaaalen! För imorrn (om det nu finns några kvar) så kostar klänningarna återigen 299kr.


Jag blev så deprimerad över att inte kunna shoppa så jag skramlade ihop alla enkronor i min väska och unnade mig en chailatte på Espresso house. Ni som inte  provat deras chailatte måste verkligen göra det. Den e sååå god! Och en bra grej e att man inte blir sugen på nån kaka eller så för chaien e rätt söt som den e.


Nä, nu får jag allt sätta fart på den där otroligt ointressanta arbetsmiljöuppgiften som faktiskt är den enda uppgiften jag har kvar i skolan :-).

 
 
Therese med Anton och Wilmer

Therese med Anton och Wilmer

28 november 2008 15:01

Åh va typiskt med kortet som inte fungerade. Hoppas det löser sig ändå för det var ju superbilligt :)
Ha en trevlig helg.
Kramis

http://tessan80.bloggagratis.se

 
Christina

Christina

28 november 2008 22:11

Typiskt med kortet men jag vet ju att det slutade väl;0)..(såg ju klänningarna här ovanför först)
jag missade helt att dem hade sånt erbjudande.Tur att du hittade rätt strlk.
Chailatten på espresso house, mmmmm säger jag bara.kram

http://leonletizia.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards