Direktlänk till inlägg 27 november 2008

Dagens update!

Av Jessica - 27 november 2008 19:39

Jag har haft lite bloggtorka senaste dagarna. Igår satt jag med detta j***a arbete om urinorganen tills eftermiddagen. Då va det dags att hämta Liam från dagis för 3 års kontroll på bvc.

Det va mys att få egentid med Liam. Han e så go att sitta och prata med. Det gick super på kontrollen. Hans Bvc sköterska tycker att han klarade allt med bravur (speciellt pusslet, men ett sifferpussel på 10 bitar e väl inget när man brukar lägga 100-bitars pussel ;-)). Hon lyssnade noga på hans tal och vi disskuterade att han har svårt för vissa bokstäver som ex. S och F. Sköterskan tror att det beror på nappen, att Liam haft så mycket napp att han utvecklat ett språk med den så även fast den inte sitter i så låter det som att den gör det.... hänger ni me? ;-) Så på måndag börjar nappavvänjningen!

Och avslutningsvis sa hon att hon märker STOR skillnad på Liam!!! Sist hon träffade han va för ca 1 år sen och då va han sitt "gamla" jag, dvs sprang runt, lyssnade inte, kunde inte samla ihop sig, kunde inte koncentrara sig en sekund, slog andra barn hela tiden osv, Hon berömmde mig och Erik för ett fantastiskt jobb, att vi varit otroliga som klarat av Liam. Det kändes väldigt skönt att höra! Det va faktiskt ett tag när Engla va liten och Liam höll på som värst som jag kände att jag nästan gick under. Fy. Men min svärmor säger att man får dom barnen man klarar av, kanske stämmer då ;-).



Idag har jag julhandlat med min söta arbetskollega Linda (hon som gifte sig i höstas). Vi fick tag på riktigt bra grejer till barnen! Bla en Flexi trax adventure bilbana till Liam och PLAY2LEARN älvornas stövel hus till Engla. Barnen ska inte få så mycket julklappar av oss i år, men nåt ska dom ju ha såklart :-) Blir varsin stor grej och så lite småpaket. 


Nu väntar jag på att Erik ska komma hem. Jag tänkte välkomna honom hem med att tvinga han att plocka fram våra kartonger med julsaker för jag vill PYNTA!


förresten, usch, hände en jobbig grej precis innan Liam skulle sova. Jag höll på att göra välling medan han rotade i diskmaskinen. Jag bad Liam sluta men han gjorde inte det. Då stängde jag igen diskmaskinsluckan med foten samtidigt som jag tog ur vällingen ur micron och såg då inte att Liams lilla hand va ivägen :-( Han klämmde långfingret rejältoch va jätteledsen. Shiiiit va dåligt jag mådde, vilket dåligt samvete jag fick! Usch! Men han kunde iaf röra på fingret så inget brutet. Men elak kände jag mig *snyft*


Matintagen har varit förskräckliga! Igår när jag satt här och tyckte synd om mig själv så åt jag: 4st rutor marabou choklad, en mini plopp + en mini kexchoklad och barnens kinderägg :-o . Dumt!


Ätit:

Frukost: ½ latte ½ alevo dietbar som va vedervärdig!

Lunch: Mezetallrik bestående av: kyckling, bulgur, oliver, fetaost, hommus, tzatsiki, kronärtskocka, falafel, champinjoner och sallad *mums*, cola light

Middag: liiiiten portion färskpasta med kycklingsås, vatten.

Övrigt: chailatte på waynes med stooor cookie. Jag skyller på Linda, hon tvingade mig, hehe.

Och nu funderar jag på att ringa Erik o be han köpa några få smågodisar till mig, jag e helt sjukt sugen. vet inte vad det är me mig. Fortsätter jag så här kommmer jag va fet till sommarenIdag pekade vågen på 57,2kg och det är väl en ökning sen sist?

 
 
emma

emma

27 november 2008 20:24

Va kul med julshopping! Jag har handlat klart nästan allt tror jag :)
Och på tal om pyntning så har jag hängt upp min julstjärna i fönstret och sen ställt fram min lilla julbock :D

http://emmadahlen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards