Direktlänk till inlägg 17 november 2008

Innedag!

Av Jessica - 17 november 2008 18:12

Pust, nu e Erik med barnen, skönt med avlastning. Idag har allt gått i 180, haha. Liam har mått prima ballerina och Engla med för den delen. Vi har lekt med ALLT här hemma. På förmiddagen tog jag på barnen varmt och så begav vi oss ut i kylan. Men dom bara grät och ville in igen så vi va bara ute typ 30min.. Så ni kan ju tänka er hur segt det varit att bara va inne hela dagen. Det är 48 timmars regel som gäller på dagis så båda kidsen blir hemma med mig imorrn oxå!


Jag känner mig lite mosig och smått illamående. Jag vet inte om det mest beror på att man varit vaken hela natten och sanerat sängar, lakan, badat Liam osv eller om det är innbillning, eller om det är för att man haft så fullt upp.. Jag hade egn tänkt gå på danspasset kl.20, men känner mig veeerkligen inte i form för det. *latmask*


Nu till nåt kul. På söndag firar ju jag och Erik att vi stått ut med varann i hela 12 år :-D. Fast just den dagen ska vi till Kolmården på dop, så vi gör nåt skoj på fredag ist. Vi tänkte ju först bo på hotell, men det skiter vi nog i. Funderar på att bara käka en underbart god middag någonstans (nån som har nåt smarrigt tips på bra restaurang i stockholm?) sen ev gå på bio (sist vi va på bio tillsammans va 2005. Jag va höggravid med Liam och vi såg "harrys döttrar") och efter det sätta oss nån stans och dricka några drinkar/glas vin. Känns mys! Va så länge sen vi gjorde nåt sånt på tu man hand. Ochbåda gillar verkligen att se film så därför e bio kul.

Liam ska få sova hos min syrra Carro. Det har han längtat efter länge :-). Englis får sova hemma hos mamma. För javisst, vi ska få det riktigt lyxigt och slippa trängas som sardiner i sängen en natt :-)

 
 
tiny

tiny

17 november 2008 21:54

tre santi är en italienare på söder med god mat! =)
roppongi på hantverkargatan har god japansk mat!
en gul och en ful har god "ej typisk" men väldigt typiskt enligt kineserna själva, kinesisk mat...
goda drinkar hittar ni på vampire lounge men det e inte så mysigt men har världens godaste glassdrinkar!!
annars är söder ett säkert kort när det kommer till mysiga barer!
ha det så kul och gosa ner er rejält!!
puss

http://tinylove.blogg.se

 
camilla

camilla

17 november 2008 22:18

gud det låter ju underbart! :-) skulle hellre hellre hellre lägga de pengarna på middag bio o drinkar! :-)
ni e så söta som kommer till oss trots årsdagen :-p

Skönt att liam mår bättre!!

http://stjarne.blogg.se

 
Tove

Tove

18 november 2008 10:15

Hoppas att ni andra fått vara friska!
Vad mysigt att bara gå ut på tu man hand, kan inte minnas när jag och anders gjorde det sist :-/ 12 år, ni har verkligen hängt ihop i vått och tort, härligt!
Igår var det verkligen kallt, jag och barnen var ute i 3 timmar, gick i skogen, lekte i en lekpark och det var jag som fick muta in Ludde för jag var stelfrusen.
Ha en toppen dag!

http://masserandemamma.blogg.se

 
Cissi

Cissi

18 november 2008 15:23

Hej.
Jag gjorde dina sega vita chokladrutor....men jag vette fasen va som hände, den blev så brun att jag sänkte värmen, hade den i mitten av ugnen, var det fel kanske? Sen fick ja ta ut den en stund innan och nu är den askladdig, fan, jag ska nog inte bli konditor iaf :)
Ska den vara längst ner? Och ska den vara så kladdig o geggig liksom?

Haha vilket inlägg.....!
KRAM!

http://cisan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

saralq

18 november 2008 17:04

Åhh va härligt det låter med en barnfri kväll!!!
Skulle jag me behöva!
Var å såg vår bebis idag .... de tror att det e en tjej!!!!! Gissa om jag e glad ;o)
kramar!

 
nynny

nynny

18 november 2008 18:28

hotellet ska ni till mmm vilken god mat de har där. de har liksom en meny för kött kyckling sen får man välja potatis sen sås sen sallad. man gör liksom sin egna rätt.. o deras creme brule.. mm jag skulle kunna äta hur många som helst. men dit ska ni gå det är mysigt där oxå.. lr restaurang kungsholmen..
men en annan rest som är sååå himla bra. den är väldigt dyr men shit va mysigt det är det.. uppe i skrapan .. de har en rest nästan högst upp. o tro mig deras mat smälter i munnen.. puss på er o hoppas ni får det bra

http://www.nynnyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards