Direktlänk till inlägg 31 december 2008

Året som gått

Av Jessica - 31 december 2008 13:22

Ja, så är sista dagen på 2008 är här och kommer aldig åter...

Jag ska försöka sammanfatta året lite!


Jan- Året började med att jag äntligen tog tag i överblivna graviditetskilon. Nyårsdagen inleddes med att äta nyttigt. Jag börjar även träna på friskis. Med i mitt bantarteam är min kompis Ellen och vi stöttar varann. På första månaden har jag lyckats gå ner 4,3kg.


Feb- Vintern vägrar komma till stockholm så vi tar min mamma, min syrra, hunden och barnen upp till vår stuga i Jämtland. Där får barnen se massa snö, åka pulka och vi åker skidor!

Vi börjar gå på BUP med Liam.

 

Mars-  Nu är engla 10 mån och jag slutar amma henne helt och hållet. Vemodigt, men ett beslut som jag står fast vid. Jag känner mig mindre låst och börjar gå ut och träffa kompisar igen.

Vi åker en vecka till Fuerteventura med hela släkten. UNDERBART!


April- Jag går till optikern som upptäcker att mina ögon är ganska trasiga. Jag måste börja använda glasögon ofta :-(.Bajs!


Maj- Nu har jag gått ner ungefär 8kg och det känns bra.

Den 4/5 fyller Engla 1år. Det är en varm och solig dag som vi firar med släkten ute på vår baksida.

Den 7/5 fyller Erik 28 år. Hela familjen äter mat på uteservering i stan.

Den 22/5 fyller jag 26 år. Erik är i Vilnius med jobbet så Carro sover över. På morgonen övveraskar hon med balllonger och presenter i köket :-). På kvällen bjuder eriks föräldrar mig och barnen på middag.

 

Sommaren- En härlig sommar! Erik är ledig med oss 8veckor i sträck! Vi är i göteborg, varberg och i dalarna. Livet är lugnt och skönt! Jag går upp ca: 4,5kg i vikt. Ghaaa, inte bra, haha.


Aug- Engla tar sina första steg vid 15 månaders ålder. Jag börjar skolan efter 3 års mammaledighet. Engla börjar dagis.


Sept- Nu känner jag att det är dags att göra mig av med mina extra kilon jag lagt på mig under sommaren och börjar med pulverdiet. 

Vår BUP "tant" blir sjukskriven. Eftersom Liam lugnat ner sig så bestämmer vi för att lägga BUP på is under hösten.


Hösten- Under hösten flyter allt på bra med jobb, dagis och skola. En harmonisk tid! Liam sköter sig perfekt!

Erik får ny tjänst på jobbet med mycket bättre villkor.

Min lille kille fyller 3 år den 7/11.

Jag lyckas gå ner ca. 6kg i vikt.


December- Liam har fallit tillbaks i gamla vanor, vissa dagar e kämpiga. 

Jag går upp några kilon igen... (men det ska vi ändra på imorrn).

Första terminen i skolan är klar och jag känner mig jättenöjd med min insats :-).


Under året har vi även hunnit gå på inte mindre än tre bröllop och ett dop. Jag och Erik har firat 12 år tillsammans samt 6 år i förlovningsdag.


Hur kommer 2009 se ut? Det känns som att det kommer bli ett riktigt toppenår :-). Jag hoppas på en solig, varm sommar och att vi kan va lediga mycket. En hög lottovinst står oxå på önskelistan :-D. Och att vi, släkt och vänner får vara friska och lyckliga!



GOTT NYTT ÅR ALLA MINA KÄRA BLOGGVÄNNER!!!!!!

 
 
madde&wilmer

madde&wilmer

31 december 2008 14:16

Gott Nytt År till er!!!vad mcket som har hänt på ett helt år!jag ska till stockholm på lördag och kolla på henrik på körslaget!har du inget för dig så hojta:-)
kram

http://busprinsen.bloggagratis.se

 
Cissi

Cissi

31 december 2008 15:12

Tack detsamma gumman! Va fint berättat om ditt år. Du är så söt o duktig som tar bra hand om din fina familj. Kramar!

http://cisan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lisa med tindra

31 december 2008 16:06

Gott nytt år till er. kram

 
Christina

Christina

31 december 2008 16:53

Gott nytt år tjejen...Må ni ha en supernice kväll!!Kramisar

http://leonletizia.bloggagratis.se

 
tiny

tiny

31 december 2008 18:29

gott nytt gumman o hälsa erik! hoppas ni får en supermysig kväll! själv så ligger ja sjuk o har varit tvungen att avblåsa min 3 rätters middag med syskonen...riktigt tråkigt! så ja blir ensam ikväll..jaja what to do huh.
men vi hörs nästa år!
puss

http://tinylove.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards