Alla inlägg den 15 december 2008

Av Jessica - 15 december 2008 09:58

Snart e det nyår... När jag läste Monas blogg så började jag tänka på va vi gjort senaste åren... Jag tycker ofta att man haft lite för höga förväntningar på nyår så man kanske blir besviken....


Mitt minne på rak arm hur det varit senaste åren sträcker sig till:


1999- Detta hypade nyår! Alla hade storslagna planer på hur nya milleniet skulle firas och jag o Erik ville inte va sämre så vi tog en sista minuten till Teneriffa. En härlig vecka utan sol hade vi. Nyåret spenderade vi på medeltidsfest i bergen. Annorlunda och helt ok.


2000- Hur jag än tänker så det knakar så kan jag bara inte minnans vad vi gjorde.... det är svart.


2001- Jag, Erik och två kompisar till oss är i vår stuga i Åre. Superkul hade vi verkligen med skidåkning o allt! Men kallt, -36 grader på självaste nyårsafton.


2002- Vi är nyinflyttade i vår 3:a i Gullmarsplan och har fest hemma hos oss. Jag och Susanne planerade in i minsta detalj allt, men ändå blev festen rätt avslagen. Folk la sig tidigt. Vart va allt party people??? :-D


2003- Fram till samma dag som nyårsafton va så hade jag och Erik inte kommit på nåt att göra. Alla våra kompisar va bortresta/upptagna på annat håll så det blev en nödlösning. Vi åt middag med Eriks arbetskollega och tjej (hade aldrig träffat dom innan) och sen festade vi på Sture compagniet. Eller festade, vi tappade bort varann redan i entrén så natten bestod av att leta efter dom andra.


2004- En mysig nyårsafton! Middag och sällskapsspel med Susanne och Jessica som hade lagat suuuupergod mat.


2005- Liam är endast några veckor gammal så jag och Erik känner bara för att va hemma och mysa vi tre. Lagar god trerätters, gullar och myser med Liam, tittar på fyrverkerier genom vardagsrumsfönstret. Kanon.


2006- Sofia och Thomas ordnar jättetrevlig nyårsfest. Hummer och oxfilé på menyn och MAAAAASSA fyrverkerier. Jag skålar i cider eftersom Engla ligger i min mage :-).


2007- Jag och Erik känner mest för att va hemma med barnen. Vi bjuder över mina föräldrar och min lillebrorsa på trerätters. Tittar på tv, spelar spel och har skitmysigt! Lagom lugn nyårsafton. Jag ammar så skålar i cider även detta år.


2008- ?????? Vad ska vi hitta på? Jag känner inte för nån fest i år heller. Liam och Engla funkar bäst hemma, dom somnar lättast och så. Jag har lust att bara laga nåt jättesmarrigt, spela spel/hyra film med Erik. 


Vad ska ni andra hitta på? :-)

Av Jessica - 15 december 2008 09:44

Idag vaknade jag med lite feber och ooont i halsen. Och även öronen gör det ont i. Har väl fått samma skit som Erik. Tur vi inte hade nån speciall lektion i skolan idag så jag kan va hemma och vila.

Imorse va jag på utvecklingssamtal på Liams dagis. Det gick bra, hans fröknar e toppen!!!!!! Bättre kan man inte önska sig.


Nu måste jag skärpa mig lite med maten. Sista tiden har jag verkligens larvat, en havreboll dit, en lussebulle dit osv. Och igårkväll gav jag mig på aladdin asken. 7 bitar klämde jag i mig inna jag fick ångest :-o. det va ju inte ens gott, bara sliskigt. Så fort jag inte tänker på vad jag äter så hoppar vågen upp 1-2kg. Jäkla skit! 


Ovido - Quiz & Flashcards