Alla inlägg den 2 december 2008

Av Jessica - 2 december 2008 22:06

Jag är kär! I mataffaren.se. Idag kom vår matbeställning (storhandling), levererad, färdigpackad och klar ända in i vår hall :-). Jag kände mig som en lyxig kändis eller nåt som blev så uppvaktad! Och varorna va jättefina och det som skulle va fryst va oxå fryst. Helt perfa!!!!!! Detta kommer vi garanterat att göra om!!!!! Som jag skrev förut, att storhandla till en hel familj tar TID och jag har inte den tiden eller orken.


Besöket på bårhuset idag va... spännande. Jag tror aldrig jag vänjer mig vid att se döda människor. Det är verkligen speciellt, en speciell lukt och... ja lite overkligt liksom. Hur som helst lärorikt!


Liams andra nappfria dag har gått helt smärtfritt!!! Han har varit så duktig och inte tjatat efter nappen utan istället sagt att han ska få den till kvällen när det blir dags att sova.


Nu e jag klar med mitt arbete om arbetsmiljölagen. Den va verkligen jobbig! Jag och paragrafer passar liksom inte ihop. Tack gode gud för att det inte är jurist jag pluggar till.


Ätit:

Frukost: inget

Lunch: chailatte, grov macka med färskost, skinka, sallad och paprika.

Middag: fullkornspagetti med köttfärssås, vatten

Övrigt: en liten bit lussebulle, julmust light, kaffe.

Av Jessica - 2 december 2008 08:29

Idag hände nåt jag aldrig varit med om förut; jag kom fram på en gång när jag ringde försäkringskassan!!!! :-o OTROLIGT! :-D


Imorse va Liam jätteduktig. När han vaknade gick han till köket och la sin napp breve tomten och sa att nissarna får låna den över dagen *söööt*.


Nu ska jag försöka mig på att börja med arbetsmiljöuppgiften innan det bär av till sös. Och så va det ett till viktigt samtal jag skulle ringa, men kan inte komma på vad.... Och så ska jag försöka få tag på Carro så vi kan boka bord på Skärholmens loppis för nu ska alla gamla barnkläder säljas. (Får vi ett tredje barn kommer jag ändå vilja köpa nytt :-P)


Just ja, ikväll vi 20-tiden kommer vår matleverans. Spännande :-). Eftersom jag beställde så sent i söndags så va alla leveranstiderna slut igår därför fick vi vänta tills idag.

Ha en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards