Alla inlägg den 14 december 2008

Av Jessica - 14 december 2008 19:40

Imorse berstämde sig våra fispruttar för att vakna kl.05 *Gäsp* Dom fick ligga i vår säng och kolla på tv. Vid halv sex gick Erik och barnen sen upp och jag fick sova vidare en stund :-)


Idag begav vi oss till "barn och buslandet". Där va Liam på kalas för ett par veckor sen. Idag va första gången jag och Engla va där och jag måste säga att jag blev GLATT överraskad! Stället är litet, men heeelt perfekt! Andra inomhuslekland vi varit på har varit så himla stora att man varken vet vart man ska börja eller sluta, så ett mindre va toppen! Så himla roligt hade vi! I 1½ timma bara toklekte jag, Erik och barnen. Det va inte mkt folk, första halvtimman va vi tom helt ensamma, super. Svettiga och trötta gav vi oss sen iväg till Ica maxi (ingen näthandling idag, skulle köpa julskinka och en sån vill jag klämma och känna på själv). Barnen va lugna och fina efter all lek, Engla sov hela shoppinrundan.

På eftermiddagen åkte vi till stallet och kollade på luciatåg med hästarna och när det va avklarat mötte vi upp min mamma, pappa, carro och fredrik i centrum. Tredje advent till ära så bjöd mamma på resturang. Hade kunnat varit ännu mysigare om man fått äta i lugn och ro. Engla och Liam va INTE sammarbetsvilliga. Dom hade tröttnat redan innan maten kom in så det va stressigt vill jag lova. Jag sa efteråt till Erik att detta va fan sista gången vi äter på resturang med barnen förrns dom e vuxna. Typ.


På fredag ska jag och mina syrror ha tjejmiddag. Ska bli superkul. Då har jag dessutom fått barnbidrag så jag har råd med vin, hihi.


ätit:

Frukost: 1st danskt rågbröd, latte, vatten

Lunch: en liten cheeseburgare från mcd, vatten

Middag: preciuttio (stavas? jag fick blackout)sallad, jättegod, vatten, bröd, en tugga av Eriks pizza.

Övrigt: latte + havreboll på buslandet, 1st äpple, 1st blodapelsin

Ovido - Quiz & Flashcards