Alla inlägg den 4 december 2008

Av Jessica - 4 december 2008 22:57

Jag fick den briljanta idén nu på kvällen att jag och Erik skulle börja sortera ut  gamla barnkläder till försäljningen om ett par veckor. Vi hade 11st flyttkartonger smockfulla med kläder från stl. 50-92 :-o

Alltså jag vart förskräckt och förfärad. Helt plötsligt inser jag varför vi aldig har några pengar. Hur kan man ha det när man köper barnkläder för allt??? Nu va ju det mesta inköpt på den tiden då jag va mammaledig och typ bodde i centrum, men ändå... Tur jag inte har tid för så mkt sånt numera (även om jag fortfarande shoppar mkt). Hursom helst, dessa 11 kartonger bantades ner till 2st som innehåller dom finaste, mest betydelsefulla plaggen som vi vill spara. Resten åker till loppis!

Vilken skillnad, helt plötsligt kommer man faktiskt in i vårt förråd. Det känns som en befrielse att (förhoppningsvis) bli av med alla kläder! Nu undrar jag bara hur man ska hinna sälja allt detta på en dag???? Nån som förresten gjort nåt liknande, sålt på stor loppis som har några tips som man ska tänka på????? :-) Vi ska sälja här: loppmarknaden i vårby.


Idag fick jag förersten mitt betyg i med.grundkurs MVG :-D Och i människan socialt och kulturellt fick jag VG. Jag känner mig jättenöjd. 


Imorrn e dagis stängt så Erik ska va  hemma och riva huset tillsammans med barnen...


Uscha, det här med min kropp går inte så bra. Jag hade ÖKAT på några centimetrar runt midjan sen i mitten på oktober :-o. Inte så konstigt med tanke på att jag ätit mer nu ( har varit kalas, middagar osv) än när jag gick på pulverdiet.... Och många av er har påpekat att jag måste äta frukost. Jag vet! Pust, har bara varit såååå stressigt senaste veckan att jag omöjligt hunnit me. Men jag ska skärpa mig, lovar ;-).


Och jag har varit väldigt dålig på att svara i era bloggar, men jag e inne hos de flesta i min länklista varje dag, så jag har inte glömt bort er :-).


Ätit:

Frulle: några klunkar latte, ett äpple

Lunch: färdiglagad microsoppa, ramlösa

Middag: rotsaker i ugn, kalkonkassler (inte god, va full av "knölar" bläää) två klickar kesella 1%, vatten

Övrigt: 3st bitar mörk choklad, några malaco truly lakritsar, 2st salta kex,  1st kaffe, 1st clementin, 1 glas julmust light.

Ovido - Quiz & Flashcards