Alla inlägg den 28 december 2008

Av Jessica - 28 december 2008 23:48

På begäran, här kommer recept på min chevreostsallad :-). Man kan givetvis göra den lite som man vill, men det här tycker jag är godast. Det är min vän Felicia som lärt mig hur man gör denna.

Bild får jag lägga in senare.


Blandad sallad (jag brukar köpa färdig i påse)

gurka

rödlök

avokado

paprika

soltorkade tomater

färska champinjoner


en skiva formbröd

en bit chevreost (rund och ca: 1½ cm hög)

flytande honung

fikonmarmelad

oliver

ev. pinjenötter


Sätt ungnen på 225 grader

Lägg chevreosten på en bit formbröd och placera i ungnsäker form. Häll flytande honung över osten och sen in i ugnen tills det har smält ihop och brödet blivit gyllene.


Lägg ut salladen över hela tallriken. skiva alla grönsakerna och strö över salladen. Jag brukar använda oljan från soltorkade tomaterna som dressing.

Placera chevremackan ovanpå alltihopa. Toppa osten med fikonmarmelad och häll på oliver och pinjenötter. MUMS! DEt är såååå himla gott :-). T.o.m Eriks favvorätt och han gillar inte ens sallad :-).


Mat
Av Jessica - 28 december 2008 09:04

Erik kom inte hem så sent ändå. Han tog en nattbuss och verkar inte bakis idag. Skönt så kan vi hitta på nåt kul hela familjen :-). Det är kallt ute idag, -5 grader *brrr*.


Jag längtar nåt ooooootroligt till vår och sommar. När jag stod i lekparken med barnen häromdan så tittade jag på de frostiga, nakna körsbästräden och drömde mig tillbaks i maj då dom blommade så fint. Jag fantiserade om att gå i shorts och linne, slippa mössa och vantar till barnen, äta glass och bada... ahhhh. Vintern är hemsk. Och hösten oxå. Jag ser bara de som en transportsträcka till nästa vår och sommar. Å jag längtar så att det gör ont! Sommar, sommmar, sommar!

Gissa om jag e avis på Carro som åker iväg om 1½ vecka och så på mamma som åker till thailand om en månad. Jag vill oxå!!! Sol och värme, JA tack! Men nu har det ju iaf vänt och blir ljusare för var dag :-). Det är skönt så dagarna blir längre! :-)

Ovido - Quiz & Flashcards