Alla inlägg den 29 december 2008

Av Jessica - 29 december 2008 19:24

Jag är som sagt snabb upp med alla julgrejerna, men lika snabbt vill jag även plocka undan allt då fort julafton är över. Jag är såååååå less på tomtar och julgranskulor så imorrn ska allt åka in i förrådet igen! Att bli av med julgranen ska bli underbart. Haha, tänk att man kan tröttna på nåt mysigt så fort.

Erik e inte lika glad. Han tycker att det va nyss som vi med stort möda och besvär baxade fram alla kartonger med julsaker och nu måste vi in i förrådet igen och hålla på o riva. Men imorrn ska julen ut, varesig han vill eller inte :-)

Av Jessica - 29 december 2008 19:08

Jag har varken haft tid att blogga eller läsa andras bloggar särskillt mycket senaste veckan. Det har varit fullt upp!


Imorse kom Liams farmor och hämtade honom. Hon tyckte att jag kunde behöva lite avlastning. Liam har varit otroligt bångstyrlig och krävande senaste dagarna och Engla har blivit spöad stup i ett :-(. Så nu fick han komma till farmor och leka. Dom gick till sjön och åkte skridskor. 

Jag och Engla mötte upp Lisa och Tindra. Tillsammans tog vi en skön prommis i det härliga vädret till centrum. Där bytte jag en julklapp som Liam fått dubbelt av. Inget annat shoppade jag trots rean *stolt*

Det va hursomhelst superkul att träffa Lisa och Tindra igen. Och snart ska Tindra bli storasyster, spännande :-)


Liam hade så kul hos farmor och farfar att dom bestämde att han ska sova över där inatt. Engla har njutit av att få både min och Eriks hela uppmärksamhet nu på kvällen.

Vi har bestämt nu att vi måste dela upp oss mer och hitta på nåt med barnen var och en. Att kanske jag och Liam åker till leklandet medan Erik och Engla hittar på nåt annat tillsammans. Tror barnen verkligen behöver få all fokus för sig själv ibland!


Hm... jag funderar på en grej, om man ska byta till en låst blogg? Min pappa påpekade nämligen att jag ju fläker ut hela mitt liv i bloggen. (pappa, jag säger inte ens en hundradel ;-)) Men jag fick mig iaf en tankeställare... Kanske inte är så smart att skriva så personligt i bloggen? Hur tänker ni andra som bloggar varje dag?

Ovido - Quiz & Flashcards