Direktlänk till inlägg 26 december 2008

Det här med pengar

Av Jessica - 26 december 2008 21:25

är inte ett roligt kapitel jämt.

Jag har just betalat våra räkningar och hamnade i en smärre depression.  Om det inte vore för att vi fått lite pengar i julklapp så hade vi aldrig kunnat betala alla räkningar. Nu, i januari får vi pröva nåt helt nytt, att verkligen ransonera pengarna! Vi ska skriva en budget för hur mycket vi kan handla mat för i veckan och följa den noga. Ingen av oss får handla något utöver det. Skittrist, jag vet! Men ännu tristare om man tar allt extra (en fika här, en lunch där osv) på krediten som man sen måste betala av i slutet på månaden och hamna ännu mer back! 

Jaja, januari brukar va en riktig fattig för mig och Erik. Dessutom fick man inga CSN pengar den här månaden...

Tur att vi fick presentkort på hm så man kan få handla nånting :-D

 
 
catta

catta

26 december 2008 22:45

det där är så jobbigt ... hoppas de löser sig för er...
vi lever på veckobudget, lever för 2000 i veckan o då ingår allt.
allt över de sparar vi.. ganska bra. så ser man allt mm...

pöös

http://www.pluttsan.bloggagratis.se

 
Christina

Christina

27 december 2008 10:34

Ja det här med pengar..trist problem.
Älskar man att shoppa som jag och som du verkar göra oxå..;0) så blir det så trist med ransonering men ett MÅSTE. Vi får nog följa ert exempel i januari..kramis

http://leonletizia.bloggagratis.se

 
Mona

Mona

27 december 2008 13:53

fy, jag vet precis vad du pratar om. vi levde så i fem år, när jag pluggade och var föräldraledig. du får se fram emot när ditt pluggande är slut och ni har två inkomster igen. det är härliga tider.

kramar

http://mittimittliv.bloggagratis.se

 
Tove

Tove

27 december 2008 18:39

Det där med pengarna känner jag igen, januari blir verkligen tråkig. Ska dessutom göra storhandling på internet som ni gjorde förut så jag inte kan göra några impulshandlingar i affären, jag kommer alltid hem med en massa onödigt. Nu ska jag sätta mig i lugn och ro och skriva matlistor och beställa från internet och BARA det vi faktiskt kommer konsumera, trist men nödvändigt :-/

http://masserandemamma.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards