Direktlänk till inlägg 21 december 2008

Loppis, vilket jävla skämt!

Av Jessica - 21 december 2008 18:37

Hm.. hur ska jag summera denna loppisdag? Ska jag beskriva den med ett ord så är det VÄRDO!!!!!! Att sälja barnkläder på loppis måste va en av mina dummare idéer. Okej, jag räknade inte med att få allt sålt och bli miljönär, men jag hade hoppats på att kanske få ihop iaf 1500kr. Dumt trott!


Alltså ja... man höll till i en sketen lokal under vårberg centrum. Överallt fanns fullt av bord med säljare som betedde sig som hyenor. Dom köpte grejer av varann och sålde dyrare, fan vilket tjafs det var!


Jag packade omsorgsfullt upp alla våra miljarders fina barnkläder i storleksordning. Jag satte upp lappen med prisinfo som jag och Erik gjort igår kväll. Redan efter 15 min bytte jag snabbt ut den mot en lapp som det ist stod "Allt på bordet 15kr/st" på. Inte fan gick det bättre då så jag sänkte allt med ytterligare 5kr, dvs 10kr/plagg. Och då ska ni veta att det va väldigt fina grejer, knappt använda och inte slitna. Under bordet hade jag en sån där blå IKEA kasse med vanliga, trista barnkläder (sånna där basic grejer) som jag tog endast 1kr/st för. EN KRONA! Ok, inte en endaste jävel köpte nåt av dom grejerna. Och av resten av barnkläderna sålde jag max 10-15 plagg.... Folk va så jävla snåla!  Dom bara fnös åt mig när dom hörde att jag skulle ta 10kr/plagg. Och en adidas dress, munkjacka med mysbyxa i stl.68 (kostar 400kr ny) vägrade nån köpa för att jag ville ha 35 kr för den. Ni hör ju, snåljåpar va ordet. Helt fel forum för mig. (Tur jag sålt alla märkesbarnkläder på tradera innan.)

Det jag tjänade pengar på va en skinnjacka som varit Eriks pappa, en Bik bok jacka och så en kavaj (som min syrra köpte av mig).... Sammanlagt 5 timmar höll vi ut på det där stället. Sen Kände jag att nu packar vi ihop grejerna! Och då minnsann kom folk fram och på 30 sek hade jag sålt 4 plagg, mer än på dom senaste 2 timmarna.

Vi pratade med en av vakterna som jobbade där och han sa att det va extremt lite besökare på loppisen idag. Vår vanliga timing! Och så hörde jag att barnkläder är nästan omöjligt att sälja. Jo man tackar!

Så efter 5 timmar åkte vi hem med bilen nästan lika full som innan och förtjänsten på detta va 630kr.

Dom ynka kronorna fick vi slita för, vi har:

1) Behövt skaffa barnvakt hela dagen

2) Kliva upp i ottan (för en gång skull så ville barnen sova lääänge och inte alls gå upp med oss)

3) Massa förberedelser, sortera, packa och fixa

4) Betalat bensin fram och tillbaks

5) ödslat en hel söndag för ingenting, stå och mugga i en äcklig lokal e inte min grej.

6) Betalat 120kr för loppisplatsen

7) Behövt haft prutkamp med varenda kund fastän kläderna redan va så gott som gratis. Jobbigt!


Nä, ska man sälja på loppisen i Vårberg så har jag några tips:

*Sälj inte kläder, det är nästan omöjlligt även om du så skänker bort dom (min syrra försökte sälja sin WE munktröja för 10kr, ingen som ville köpa den....)

* EEEEEExtremt låga priser gäller, räkna inte med att bli rik.

*  Krimskrams, dvd, elektronik och annat tjafs verkar va sånt som va lättsålt.

* Om du har förrådet fullt med fula gamla grejer som ska slängas/ skickas till myrorna så kan det va ett tips att försöka sälja på loppisen. Sånna grejer verkade gå åt.


Jag känner att ska man sälja kläder för 1kr/st (om ens fok köper då) så kan man ju lika gärna skänka dom till nån man känner med barn, eller hur? Det svider ju bara i hjärtat av att se sina barns fina kläder säljas för ingenting.


No more loppis för min del!

 
 
Tove

Tove

21 december 2008 19:18

USCH vad tråkigt. Jag hade faktiskt tänkt att åka och hälsa på dig där idag då jag ändå skulle hälsa på en kompis i Tullinge men istället är jag hemma med frukansvärt ont i öron och hals samt att Ludde hade 39,5 i temp när han vaknade imorse, sen fick han en febertopp på dagen och spydde :-/ så tur att vi stannade hemma. Om du har några bilder på fina kläder i storlek 80 är jag JÄTTE intresserad då det är nästa storlek till Eddie. Jag är så förvånad över att folk är så snåla, till jul och allt, jätte märkligt.

http://masserandemamma.blogg.se

 
camilla

camilla

21 december 2008 19:39

Nääää gud va trist!! :-( Trodde att det skulle gå mkt bättre jag med :-o
1kr/st - e folk galna??
Du får komma hit i mars när vi har "klädbytardag" här, jag har aldrig varit på den men det ska va huuuuur poppis som helst, både av säljare o köpare. Jag ska testa att göra ett ryck då!

http://stjarne.blogg.se

 
Lisa med tindra

Lisa med tindra

21 december 2008 19:51

nä men åh vad tråkigt. Jag hade ju tänkt och åka till er idag men peter åkte och hälsade på sin mormor så då kom vi aldrig dit. Hur kan folk vara så snåla. 10kr/plagg vad är det?? vet att en kompis var på klädaktion i krusboda skola för ett tag sen, kanske nåt och kolla upp och stå där nästa gång istället. kram

http://liselotte.cederblad.blogg.se

 
Emelie

Emelie

21 december 2008 20:04

Näe, det låter inte klokt!! Fy vilka snåla människor..
KRAM och GOD JUL till er också, vilka sötnosar du har..

http://majasmamma.blogspot.com

 
catta

catta

21 december 2008 20:06

ja vet, de e sjuuk där. man tjänar ej på de.. om man ej då är mörkhudad, sorery men sant.. hoppas du vann ngn krona iallafall.
om inte annat en erfarenhet mer då! pööös

http://www.pluttsan.bloggagratis.se

 
Therese med Anton och Wilmer

Therese med Anton och Wilmer

21 december 2008 20:34

Så trist att det inte gick bra på loppisen och folk kan vara bra snåla i bland men sådär trodde jag inte folk kunde vara.
Som du skrev så var det tur att du sålt på tradera också.
Kram

http://tessan80.bloggagratis.se

 
Sandra

Sandra

21 december 2008 22:09

Åh fy tusan så hemskt! förstår att det sved att få GE bort kläderna, för det var ju vad du fick göra! usch! Då vill man ju nästan hellre spara alla kläder. (fast vad ska man ha alla kläder till iof?)

http://sandranilsson.blogg.se

 
Christina

Christina

22 december 2008 14:29

triiiiiist gumman. Vilka snåljåpar!!Jag som tyckte din idé med att sälja på loppis var briljant! Jag skall lämna in kläder i en affär som säljer second hand, d kanske funkar bättre? man kan ju hoppas.kram kram

http://leonletizia.bloggagratis.se

 
Ulrika

Ulrika

22 december 2008 22:11

Oj vilket jobb du la ner på loppisen. Här i Södertälje med omnejd är det flera barnbasarer varje termin där folk säljer jättemycket. Själv har jag bara varit och shoppat hittills med det är en otroligt rusch när de öppnar. Vi brukar stå och vänta en 30 min innan för att komma in i början och hinna se de bästa fynden. Vet att det finns en hemsida som heter barnbasar.se kika där så kanske du kan finna något bättre ställe än loppisen i Vårby att sälja alla dina kläder på. Vill också säga att det var ett jättefint julkort ni har lyckats ta på era 2 gulliga små barn. God Jul !

Ulrika, camillas moster

http://algesund.blogspot.com

 
Helena

Helena

23 december 2008 11:05

Men vilka j-a snåla människor! Blir så arg när jag läser sånt här. Jag är väldigt intresserad av att köpa barnkläder av dig om du har kvar dem. Min kille växer fort och han har storlek 62 nu men han håller på och växer ur det nu. De är säkert inge fel på dem för de hinner ju inte bli utnötta på så kort tid. God Jul om du inte hör av dig innan.

http://helenasliv.blogg.se

 
Cyberfriend

Cyberfriend

23 december 2008 13:09

Du skriver så bra och jag läser o skrattar (klart jag inte ska) ni slet ju som djur men fan du är så duktig!!!

Kram kompis!!

http://cisan.bloggagratis.se

 
Mari

Mari

26 oktober 2009 16:35

Hej
Kika på vår hemsida, våra basarer är välbesökta o där sälja bara barnkläder o barnsaker:)
Välkommen! // Mari

http://www.barnbasarer.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards