Direktlänk till inlägg 19 december 2008

Loppisen i vårberg, nån med tips till mig?

Av Jessica - 19 december 2008 12:50

Jo, jag ska ju sälja så gott som alla våra barnkläder, både pojk och flick i stl.50-86 på vårby loppmarknad nu på söndag.

Jag vet att jag frågat förut, men måste höra igen! Är det någon som har erfarenhet av sånt här? Som kanske rent av sålt just på Vårbys loppmarknad? Jag tycker det är skitsvårt det här med prissättning, ska man lägga plaggen i grupper med olika prisklasser, eller lägga ut det mesta på bordet och skriva allt 10kr/st? Och vad tusan är rimligt att ta??? Antar att det inte är folk som kommer dit för att betala överpris direkt, den kundkretsen som loppisen har vill nog fynda... Så please, tips så blir jag glaaad :-)

 
 
Sandra

Sandra

19 december 2008 17:11

Jag kollar in här varje dag men vet inte om jag kommenterat förut... Gillar det du skriver :-) . Kul med loppis, jag är inte alls van vid sånt men jag tänkte bara säga att jag inte tycker du ska sätta priserna alltför billigt heller utan beroende på märke, skick etc. Kläder från typ PoP får man ju en hel del för på Tradera, om du har sånt. "Billigare" kläder från typ Lindex och H&M kanske är lagom med typ bodys för 20 och byxor för 30 eller nåt? Hoppas ni säljer massor och får tillskott till kassan inför julen. Kram Sandra

http://frusandra.wordpress.com

 
tiny

tiny

19 december 2008 17:38

lägg de i storleks ordning och sen i prisklass under varje storlek då är det lätt för köparna att hitta =)
ta inte "allt för 10kr" utan dra av mellan 40-70% beroende på hur nya/gamla kläderna du säljer är och beroende på hur fräsha de är. lycka till sötnos!!

puss

http://tinylove.blogg.se

 
Helena

Helena

19 december 2008 18:19

var ligger Vårby? Jag bor i Uppsala så jag känner inte till det. Min lillkille håller på och växer ur strlk 62 nu. Har nu några bilder på kläder från 70 och uppåt?

http://helenasliv.blogg.se

 
catta

catta

20 december 2008 12:52

hoppas de gick brA!!!!

trevlig helg!!pöös

http://www.pluttsan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards