Direktlänk till inlägg 19 december 2008

tyst det är i huset, tysssst i huuuuussset!

Av Jessica - 19 december 2008 12:42

Liam och Engla sover middag båda två :-o Det är inte vanligt. Själv sitter jag här och snaskar på en lussebulle med julmust till :-D. Tänkte snart fixa lite, leta kläder tills ikväll och sånt.


Imorse vaknade jag av ett * ouuuuuuuääääcckkk, smatter, stänk, slask* Liam spyr som en gris!!! Jahupp, magsjuka, here we go AGAIN! Senare under eftermiddagen spydde han ner hela köket, hallen och tvättstugan, stackare :-(.  Vi tog det lite lugnt, spelade memory, lekte med lera och annat som barnen gillar. Liam verkade piggare så jag föreslog att vi skulle gå ut. Ingen av barnen gjorde vågen, men jag insisterade på att lite frisk luft är bra. Ute öste regnet ner... Vi härdade ut en timma innan vi gick in igen. Och nu sover alltså älsklingarna. Det betyder att Liam allt e lite sjuk, han slutade nämligen sova middag för ett år sen så detta hör inte till vanligheten.


Måste bara skriva lite om tjejen oxå! Engla börjar bli så stor flicka nu. Hon fattar allt man pratar om, kan alla delar på kroppen, kan klä på sig strumpor och byxor själv och så har hon börjat prata :-). Det kommer fler och fler ord varje dag och det är så sött! :-). "Tittis" kan hon säga och peka på en potatis. Hon försöker sätta ord på allt och det går riktit bra. Så kul att även hon börjar kunna göra sig själv förstådd. 

 
 
Helena

Helena

19 december 2008 18:23

Iaaah bläää!! för magsjuka hoppas du slipper. Hur gamla barn har du? Vi kan väl peppa varandra till några nyttiga maträtter. Jag har precis gjort gulaschsoppa...hm vet inte om det är så nyttigt men gott är det. Ser att du har snaskat lussekatter och julmust...älskar det! Ska baka i helgen tänkte jag...saffransnurror och christmas cupcake. Det är jul bara en gång om året och då ska man unna sig att äta tycker jag. Ser att du ska ut och roa dig. Det var evigheter sen jag var full och det dröjer väl en stund till eftersom jag ammar, men ett glas vin eller två kan man dricka. Ha en toppenkväll!

http://helenasliv.blogg.se

 
Therese med Anton och Wilmer

Therese med Anton och Wilmer

19 december 2008 22:08

Stackars Liam som är magsjuk, och ni också som får torka och ta hand om allt. Hoppas han blir frisk snart och kan busa som vanligt igen hihi
Kramis

http://tessan80.bloggagratis.se

 
Sandra

Sandra

19 december 2008 22:24

Åh,stackars lille gubben då!!Hoppas det går över snabbt,och att ni andra i familjen slipper bli smittade!
Kul att det händer så mycket med Engla nu,man blir ju så stolt!
Kram Kram!

http://www.lillapingvin.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards