Direktlänk till inlägg 18 december 2008

Panik, gråa hår, hjälp!

Av Jessica - 18 december 2008 22:39

Jag och barnen hade verkligen en perfekt dag idag! Efter att Engla sussat klart så gick vi ut och lekte. Men redan när klockan va kvart över tre så gick solen ner och det blev mörkt :-(. Fy tusan va skönt att det vänder om ett par dar och går mot LJUSARE tider :-) :-) :-)


Nu en viktig fråga till alla er i min ålder (runt 26) har ni nånsin hittat nåt grått hårstrå i ert hår? Jag får panik!!!! För ett år sen hittade jag 3st i mitt. Erik skrattade så han höll på att ramla av stolen, den elakingen!

Nu idag när jag studerade mitt hår så hittade jag typ 3-4 nya silvriga hårstrån *PANIK* :-o Vad ska jag göra? Tänk om jag håller på att åldras i förtid, tänk om jag e gråhårig innan 30 *rys*. Hjälp mig, jag är alldeles för fåfäng för att kunna bli GRÅhårig. Och alldeles för UNG, jag har ju bara börjat livet.

Och e det förresten sant att man kan bli gråhårig av stress? Så mycket som jag stressat sen jag blev tvåbarnsmamma har jag aldrig gjort. Isf kan jag ju skylla de gråa hårstråna på barnen ;-). Skämt åtsido, på lördag (imorrn har jag inte tid) så ska jag färga mitt hår!  Sen till våren måste jag ta mig tusan bli blond igen så att eventuella gråa inte lyser som silvertrådar *ghaaaaaaa*


Imorrn ska jag partajja med mina småsyrror. Fast dom är inte så små längre, den ena e 21 och den andra fyller 25 i februari. (Dom har nog inga gråa hår... Jag är den drabbade i familjen). Det ska hursomhelst bli väldigt kul :-).


ätit idag:

frukost: ½ knäckemacka, ett glas vatten

Lunch: 1½ korvbröd (rester från barnens lunch), latte på barnlandet

Middag: Fryst VV låda, vatten

Övrigt: latte, 2st VV saker "eclairs" 80kcal st,  en rad marabou choklad, några lakrits nappar.

 
 
Cissi

Cissi

18 december 2008 23:15

Du som passar i allt kunde ju lika gärna haft hela huvudet med gråa hår :)

Usch hur blev klockan såå mycket.....SUCK!!

Kram!

http://cisan.bloggagratis.se

 
Therese med Anton och Wilmer

Therese med Anton och Wilmer

19 december 2008 08:59

Tack för kommentaren om nappen i min blogg :-) Känns bra att höra andras erfarenheter.
Jag tänkte på det där med gråa hår och kom och tänka på att man i bland har hårsäckar utan pigment och dom ser ju oftast gråa ut utan att det behöver vara just gråa hår för att man börjar bli "gamal" :-)
Själv vart jag 28 år förra veckan men har inte hittat nåt. Har nog inte tittat så noga haha
Kram och en riktigt trevlig helg!

http://tessan80.bloggagratis.se

 
Helena

Helena

19 december 2008 10:44

Mitt hår har blivit mörkare med året så jag fuskar såklart med att bleka håret i slingor. Jag är född blond och jag vägrar bli som en grå mus! Det finns ju hjälp så why not! Jag har nyligen fått barn och då tappar man hår. Det är inte bara lite sömn, man får fler rynkor och påsar under ögonen. En sak är säker man skaffar inte barn för att bli vackrare men jag har hört att man håller sig ung längre. (kroppsligen) Vad är VV-lådor? varför äter du så lite som är så smal? En vänlig fråga bara... /H

http://helenasliv.blogg.se

 
Sandra

Sandra

19 december 2008 22:25

Nä,jag har inte upptäckt några gråa hår än.Har däremot upptäckt några små fula skratt(?)rynkor kring ögonen!*BLÄ*:-)
Kram!

http://www.lillapingvin.blogg.se

 
Ingen bild

Jessie

19 december 2008 23:00

jag har massa gråa hår, så du är inte ensam. ett smart tips är att skylla på att hårstråna saknar pigment. för det kan ju inte ha med ålder att göra :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards