Direktlänk till inlägg 17 december 2008

vinki vink!

Av Jessica - 17 december 2008 09:13

Sen jag fick barn har jag börjat med en del irriterande saker! T.ex är jag i en mataffär utan barn så står jag och gungar kundvagnen fram och tillbaks som om det vore en barnvagn, är jag ensam hemma så plockar jag tyyyyst ur diskmaskinen och smyyyyyyger fram över golvet för att inte väcka barnen (som inte är hemma...), ska jag äta på resturang utan barnen letar jag efter barnstolar och plats att ställa barnvagnen... Listan kan göras lång. Jag är miljöskadad, haha. Vart jag än kommer, även om barnen inte är med så lever jag som om dom vore med.

Men nu den mest irriterade grejen: Jag vinkar JÄMT till allt och alla! Skitfånigt! 

Jag har ju under 3 års tid suttit och vinkat med mina barn. Vi har tittat på katter och vinkat till dom, vinkat till kompisar och jag har vinkat i fönstret när jag lämnat dom på dagis. Men det slutar inte där. När jag har betalat i kassan på ICA så säger jag hej då och vinkar till kassörskan, samma sak till receptionen på friskis när jag tränat, när jag säger hej då till mina kompisar vinkar jag. I skolan vinkar jag när jag kommer in i klassrummet.. ghaaaa. Kan nån hjälpa mig att sluta vinka så jävligt. Jag fattar inte! Det är som att min hjärna programerat in att säger man hej eller hej då så ska handen vifta lite oxå. Irri!



Sen barnen kom har ju jag blivit så jäklarns förvirrad oxå! Jag minns en gång när jag och barnen varit i centrum och shoppat. Jag spänner fast båda barnen i sina bilstolar och sätter mig själv i baksätet. Efter en liten stund undrar jag " varför kööör han inte?" Sen kommer jag på att det är ju jag som KÖR!  Så det va bara att flytta till framsätet och gasa iväg. haha.



 
 
Therese med Anton och Wilmer

Therese med Anton och Wilmer

17 december 2008 10:04

Haha gud va rolig du är :-) Att gunga kundvagnen gör jag jämt och kommer nog alltid att göra det.
Fast det är väl ändå en bra grej att du vinkar. Tänk alla sura, otrevliga människor som bara muttrar om allt. Då är det bättre med en glad människa som säger hej (och vinkar) :-)
Kram

http://tessan80.bloggagratis.se

 
victoria

victoria

17 december 2008 10:36

ha ha ha, gud vad det stämmer jag vinkar oxå hit och dit... har aldrig tänkt på det förrän nu =)
jag brukar läsa din blogg då och då.. ni har jätte söta barn med mycket fina namn.

http://viret.bloggagratis.se

 
Sandra

Sandra

17 december 2008 10:38

Hahaha!Du är ju för härlig!*fniss*
Kram!

http://www.lillapingvin.blogg.se

 
Christina

Christina

17 december 2008 14:26

hi hi du e ju för härlig! Såg framför mig när du sätter dig i baksätet, ha ha! Jag gör ju oxå knasiga saker, sätter mig på huk till exempel när jag skall prata med mina barn ofta...har kommit på mig själv när jag jobbade emellan letizia och lucas att jag satte mig på huk och pratade med arbetskamraterna när dem satt vid sina skrivbord!!Hallå?? Hur konstigt ser inte det ut? Barnklimatiserade till tusen.Tycker att det e gulligt att du vinkar..stor kram

http://leonletizia.bloggagratis.se

 
Mona

Mona

17 december 2008 18:31

jag sitter här och skrattar för mig själv och Dennis undrar vad som är så roligt. Ja menar hallå, jag kan riktigt se framför mig hur du blir irri i baksätet *hahaha*

Förresten är det trevligt att vinka hem och hejdå. Jag har minsann uppfostrat damerna på jobbet så nu hälsas det hej vilt :)

kram

http://mittimittliv.bloggagratis.se

 
tiny

tiny

17 december 2008 20:36

hahhahaha fy va kul, ser framför mig hur du sätter dig där bak...men, det har ja också gjort och ja har inga barn så förvirringen kan nog smyga sig på ändå hihi
tack för kommentaren gumman, ja e inte bättre människa än nån annan men ja försöker göra nått för andra.
puss

http://tinylove.blogg.se

 
Ingen bild

undertecknad

17 december 2008 21:19

jamen då kanske det inte är så farligt att vinka :-) ni är ju fler vinkisar där ute :-)

 
maria

maria

17 december 2008 22:20

Fy f*n va rolig du är.. *asg*...
Tycker det låter lite gulligt att du fortfarande vinkar till vuxna fast du är 26 *ler*.. hehe ett gott skratt gav du mig i alla fall.. haha
*kjamis på dig vinki vinki tjejen ;)

http://marialicious.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malins mamma

20 december 2008 21:21

skönt att höra att man inte är ensam att göra något sånt.. jag gjorde likadant när Malin var liten.. sprang som en idiot för att hinna in i baksätet innan karlfan skulle köra.. hmm,.. det var bara jag och Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards