Direktlänk till inlägg 15 december 2008

Nyår, nyår, vad ska vi göra?

Av Jessica - 15 december 2008 09:58

Snart e det nyår... När jag läste Monas blogg så började jag tänka på va vi gjort senaste åren... Jag tycker ofta att man haft lite för höga förväntningar på nyår så man kanske blir besviken....


Mitt minne på rak arm hur det varit senaste åren sträcker sig till:


1999- Detta hypade nyår! Alla hade storslagna planer på hur nya milleniet skulle firas och jag o Erik ville inte va sämre så vi tog en sista minuten till Teneriffa. En härlig vecka utan sol hade vi. Nyåret spenderade vi på medeltidsfest i bergen. Annorlunda och helt ok.


2000- Hur jag än tänker så det knakar så kan jag bara inte minnans vad vi gjorde.... det är svart.


2001- Jag, Erik och två kompisar till oss är i vår stuga i Åre. Superkul hade vi verkligen med skidåkning o allt! Men kallt, -36 grader på självaste nyårsafton.


2002- Vi är nyinflyttade i vår 3:a i Gullmarsplan och har fest hemma hos oss. Jag och Susanne planerade in i minsta detalj allt, men ändå blev festen rätt avslagen. Folk la sig tidigt. Vart va allt party people??? :-D


2003- Fram till samma dag som nyårsafton va så hade jag och Erik inte kommit på nåt att göra. Alla våra kompisar va bortresta/upptagna på annat håll så det blev en nödlösning. Vi åt middag med Eriks arbetskollega och tjej (hade aldrig träffat dom innan) och sen festade vi på Sture compagniet. Eller festade, vi tappade bort varann redan i entrén så natten bestod av att leta efter dom andra.


2004- En mysig nyårsafton! Middag och sällskapsspel med Susanne och Jessica som hade lagat suuuupergod mat.


2005- Liam är endast några veckor gammal så jag och Erik känner bara för att va hemma och mysa vi tre. Lagar god trerätters, gullar och myser med Liam, tittar på fyrverkerier genom vardagsrumsfönstret. Kanon.


2006- Sofia och Thomas ordnar jättetrevlig nyårsfest. Hummer och oxfilé på menyn och MAAAAASSA fyrverkerier. Jag skålar i cider eftersom Engla ligger i min mage :-).


2007- Jag och Erik känner mest för att va hemma med barnen. Vi bjuder över mina föräldrar och min lillebrorsa på trerätters. Tittar på tv, spelar spel och har skitmysigt! Lagom lugn nyårsafton. Jag ammar så skålar i cider även detta år.


2008- ?????? Vad ska vi hitta på? Jag känner inte för nån fest i år heller. Liam och Engla funkar bäst hemma, dom somnar lättast och så. Jag har lust att bara laga nåt jättesmarrigt, spela spel/hyra film med Erik. 


Vad ska ni andra hitta på? :-)

 
 
camilla

camilla

15 december 2008 10:52

när jag läser detta inser jag att vi endast firat 1 endaste nyår tillsammans på 10 år!! :-o

vi ska på fest hos björne. ska bli kul att göra nåt faktiskt för vi har också bara varit hemma de senaste åren.
hade vi inte tackat ja till björne så hade jag GÄRNA kommit till er o bara softat!! :-)

http://stjarne.blogg.se

 
Therese med Anton och Wilmer

Therese med Anton och Wilmer

15 december 2008 15:20

Va mycket roligt ni gjort genom åren :-)
Vi kommer nog bara vara hemma och kolla på film eller nåt. Runt 12 tar vi med oss barnen ut och tittar på lite raketer.

http://tessan80.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lisa med tindra

15 december 2008 17:42

vi ska ha middag hemma hos Peters bror, alla har barn eller är med barn så det blir nog rätt lugnt. känns mysigast så än och vara på en fest som ändå inte blir rolig och nu får man ju vara med Tindra oxå.. Hoppas ni hittar på något bra. kram

 
MOna

MOna

15 december 2008 20:05

jag har det, ni bjuder ner oss till er på fest med resan inbetald och så, linus har inga problem att somna bort :)) värsta planen jue!!!! ;)

http://mittimittliv.bloggagratis.se

 
Tove

Tove

15 december 2008 20:09

Vi har alltid spenderat nyår på fest och 1 gång var vi hemma med god mat och några kompisar med deras dotter, jätte trevligt. I år har vi för första gången inte planerat någonting, så vi får se om vi kanske bara blir hemma och tar det lugnt!

http://masserandemamma.blogg.se

 
Sandra

Sandra

15 december 2008 20:38

Låter som ni kommer få en mysig nyårsafton!:-)Jag tycker också det är skönast att va hemma,eftersom barnen har alla sina grejer+säng där.I år kommer ett par kompisar hit och firar med oss,så det ska bli skoj!:-)Har köpt silvriga servetter och silvriga ljuslyktor,och så ska jag försöka få tag på en silvrig pappersduk också+nån fin bordsdekoration:-)Är så kul att planera,även fast det oftast brukar sluta med pannkaka sen!*haha*
Hoppas ni får ett mysigt nyår iaf!
KRAM!

http://www.lillapingvin.blogg.se

 
Emelie

Emelie

15 december 2008 21:07

Hallå i stugan!
Vi ska bara vara själva hemma, köpa hem god mat och göra en riktig "meny" med godsaker.. sen blir det mys för hela slanten och bara ta det lugnt..
Kramar

http://majasmamma.blogspot.com

 
Sofia

Sofia

15 december 2008 21:40

Vad kul att påminna sig själv om vad man gjort på nyår! Jag minns att 1999/2000 var så himla hypat, dessutom var det massvis med snö!
I år blir det nog mest god mat och hemmamys med tanke på barnen, ev i goda vänners lag.
Kram

http://edomopedosmorsa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards