Direktlänk till inlägg 12 december 2008

Bästa nyheten på vääääldigt länge!

Av Jessica - 12 december 2008 19:32

Jag glömde ju en mycket viktig grej!!!!! Igår va svärmor här och pratade med mig o Erik som e lite deppiga över det här med Liam. Hon jobbar med "annorlunda" barn och kan ha en del bra tips ibland ;-). Vi pratade länge och hon säger att jag och Erik gör precis så som man får lära sig att göra, typ lyssna, benämna, uppmärksamma, uppmuntra, istället för att säga "nej" och "inte" så försöker vi säga vad han får göra osv. Inget funkar. Eriks mor sa då att det enda vi inte prövat (typ) är att Erik ändrar schema på jobbet.

Han har jobbat på adidas i 7 år. De första 5 åren jobbade han varje dag 09.50- 19.10 (ofta till 20.00) + varannan helg... . När liam va spädis tyckte jag att det va skitjobbigt att va ensam så mkt på kvällarna utan hjälp hemma. Senaste året har Erik slutat 17.00 nån dag i veckan och 19.00- 20.00 flera dar i veckan + jobbat var tredje helg. Dessa sena kvällar (det blir sent eftersom det  tar en stund att ta sig hem oxå) gör att vi inte får nån rutin här hemma. Vissa dar hinner Erik bara träffa barnen en snabbis på morgonen och det är inte ok.

Så iaf, då sa Erik mamma nåt klokt: "om du kan planera in din familj lika bra som du planerar in ditt jobb så vore det guld. Familjen ska alltid komma i första hand, ett jobb är ändå bara ett jobb."


OCH idag har jag börjat tro att det finns en gud (nästan). Erik ringde och sa: "Jag har en bra nyhet.... Från och med nästa år (dvs om typ 3v) så kommer jag aldrig jobba senare än till 17.00 (undantag nån enstaka gång då det är VIP kväll o liknande) och heller inga helger. Men behåller samma lön!"


Ljuset som sken upp i min tunnel när Erik yttrade dom där orden va fantastiskt. Det kaske låter som en liten sak i andras ögon men jag har liksom väntat i 7 långa år på den här dagen! Dagen då man kan va en riktig, normal familj! Jag kommer hinna träna mer, Erik kommer hinna träffa barnen mer, vi kan hjälpas åt på kvällarna, äta middag tillsammans... Det känns nästan för bra för att va sant :-). Jag är så jävla glad!!!! :-)

 
 
Cissi

Cissi

12 december 2008 20:52

Du söt!! Va skoj!!!!!!!!! Skönt för dig/er allihopa det behöver nog Liam! Hur har du orkat vara själv såhär länge :)
Jag står inte ut mer än mellan 7-17 sen vill jag se nåt annat än barn haha :) men visst nu går du ju i skolan och då har du ju lite distans till det, ash detta blev kanske rörigt men jag är glad för er skull iaf.

KRAM!!

http://cisan.bloggagratis.se

 
Sandra

Sandra

12 december 2008 20:57

Åh,vad härligt för er gumman!Förstår att du är glad!:-)
Och du, jag kan ju inte säga att jag förstår hur ni har det med Liam,för Ollie är inte sån hela tiden,men ofta nog för att jag ska gråta vissa kvällar,så jag förstår verkligen att ni är helt slutkörda!Och den där frustrationen,att man inte vet vad man ska göra osv,det är så jobbigt!Sen får jag ofta väldigt dåligt samvete,och rannsakar mig själv över vad jag gjort för fel osv..Har jag lekt för lite/för mycket med honom?Säger jag åt honom för mycket/för lite?Åh,det är så svårt!!
Hoppas Liam snart kommer in i en sån bra period igen(och Ollie med för den delen..)
Ta hand om dig!
Kramar!

http://www.lillapingvin.blogg.se

 
Tove

Tove

12 december 2008 21:04

Vilka fantastiska nyheter, jag förstår verkligen att det måste varit jätte jobbigt att vara så mkt själv med barnen. Jag tycker det är jobbigt de få dagarna anders jobbar till 18, dessutom börjar han jobba 6 så han åker hemifrån innan 5 och tar aldrig dessa djävulska morgnar man har med morgonpigga barn. Men jag har oftast glädjen att få hem honom tidigt på eftermiddagarna vilket är guld, man har mer tid som en "hel" familj då!

http://masserandemamma.blogg.se

 
Emelie

Emelie

12 december 2008 21:32

Vilken toppen-nyhet.. är glad för er skull!!
KRAM

http://majasmamma.blogspot.com

 
Sofia

Sofia

12 december 2008 23:22

Åh vad skönt för er alla!

http://edomopedosmorsa.blogg.se

 
Ingen bild

Jessica

12 december 2008 23:22

taaaack alla söta rara tjejer!
kraaaaam

 
Christina

Christina

13 december 2008 10:30

Så glad jag blir för din skull gumman, äntligen! Vet hur det är, just nu jobbar Josef oftast fr 07-efter 19...så rätt trött blir man.
stor kram

http://leonletizia.bloggagratis.se

 
tiny

tiny

13 december 2008 20:53

åh va roligt för er!! du är så stark som orkat så länge själv...förstår inte hur du gör-superwoman! du är en riktigt grym kvinna!!

http://tinylove.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards