Direktlänk till inlägg 10 december 2008

Sjukstuga

Av Jessica - 10 december 2008 22:06

Inatt vaknade jag av att Erik låg och kved och ojjade sig. Han hade sååå ont i ena örat så han visste inte vart han skulle ta vägen. Varm som en kamin va både han och Engla oxå så idag fick dom två sjuklingarna stanna hemma från jobb och dagis. Eriks öra blev bättre under dagen, men fortfarande är han så sjuk, så sjuk ;-). Han och Engla blir hemma imorrn me.


En bra dag i skolan idag. Jag fick veta mitt slutbetyg i arbetsmiljö och jag är fortfarande i chocktillstånd!!!! Jag fick MVG :-o. Jag som satsade på att bara få G, har liksom inte orkat lägga ner lika mkt krut i det ämne som i medicin och vårdbiten. Men det va kul och jag blev jätteglad!!! :-)


Nu har jag packat min väska med två nya tidningar (amelia och MAMA), frukt och vatten för imorrn blir det ju till att häcka på Cityakuten för mina ögon. Man vet ju aldrig hur länge man kan få sitta på sånna ställen....


Nån mer än jag som har ooooooooverkligt lite pengar denna månad? Hur ska man öht klara sig? Hoppas jag får en massa sålt på loppisen sen så mina barn får mat över jul ;-).


På menyn:

Frukost: en knäckemacka med smör, ½ latte

Lunch: chailatte, fullkornspasta med kassler och grönsaker (åt bara upp halva portionen) vatten

Middag: grillad kyckling, kokt broccoli och fetaost, vatten

Övrigt: en liten latte, några turkisk peppar, ett äpple, en naturdiet snackbar.

 
 
Sandra

Sandra

10 december 2008 22:55

Grattis till toppbetyget!Vad kul!!!:-)Jag vet så väl hur jäkla skönt det känns när man får högre betyg än man själv trott:-)
Hoppas det går bra hos ögonläkaren imorrn,ska tänka på dig o hålla tummarna!
Kram

http://www.lillapingvin.blogg.se

 
Therese

Therese

11 december 2008 10:51

Grattis till ditt MVG! Va roligt!
Hoppas sjuklingarna kryar på sig snart.
Jag skriver under på det där med pengar....Försäkringskassan håller på med mitt pensionsärende så jag har bara barnbidraget att "leva" på. Inte ett öre mer.Så jobbigt att inte ha pengar.
Kram

http://tessan80.bloggagratis.se

 
Tove

Tove

11 december 2008 14:45

GRATTIS till betyget, underbart ju, du är så duktig! Jag undrar när man hinner plugga när man har barn och ett hem att sköta. Vi har både anatomiprov och massageprov 10 januari och det känns helt fruktansvärt, jag har knappt öppnat böckerna :-/
Stacars Erik och Engla, ni har haft otur med sjukdomar denna höst, de får krya på sig :-/
Här är det lika illa med pengar, kreditkortet får nog svettas denna månad, bara att man då kommer in i en ond spiral :-/

http://masserandemamma.blogg.se

 
camilla

camilla

11 december 2008 15:42

vi har också SJUKT lite pengar den här månaden! verkligen aslite.. längtar till bb nästa fred :-D

http://stjarne.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards